EM Lab przed debiutem

Agencja Marketingu Doświadczeń EM Lab planuje w połowie czerwca br. debiut na warszawskiej Giełdzie. Spółka, wchodząca na rynek alternatywny NewConnect poprzez ofertę prywatną (private placement), chce pozyskać około 4,5 mln zł z emisji. Autoryzowanym doradcą spółki jest Dexus Partners.
Em Lab stawia trzy cele przez emisją akcji: uzyskanie środków na dalszy szybki rozwój organiczny, zwiększenie środków obrotowych spółki i ewentualne przejęcia innych podmiotów.

Środki uzyskane z emisji umożliwią EM Labowi znaczne poszerzenie spektrum oferowanych usług. Chodzi o wykorzystanie potencjału bezpośredniej komunikacji z konsumentem w połączeniu z pełnym użyciem konwergencji mediów i kanałów komunikacji, dzięki której związek emocjonalny klienta z marką będzie wspomagany na wiele sposobów, a wiec silniej i skuteczniej. Procesy obejmujące kojarzenie zjawisk na pograniczu kontaktu bezpośredniego, telekomunikacji, informatyki i multimediów – to idea o coraz większym znaczeniu w marketingu. Planując rozwój wewnętrzny, EM Lab stawia na obszary, które w Polsce nie doczekały się wielu spektakularnych realizacji. Rozwijane wewnątrz firmy będą takie segmenty rynku, jak marketing szeptany, zaawansowane programy incentive, programy angażujące uczestników wydarzeń masowych, strategie sponsoringowe nie ograniczające się jedynie do wydarzeń sportowych lub muzycznych, lecz sięgające do takich obszarów, w których konkurencja jest mniejsza.

Drugim celem emisji jest zapewnienie większej zdolności finansowej wspomagającej cash flow. EM Lab chce zwiększyć poziom rezerw, by móc podjąć się obsługi dużych firm. Dzięki lepszym parametrom płynności finansowej spółka będzie mogła skutecznie przystępować do dużych przetargów, pozyskiwać klientów korporacyjnych, jak również kredytować usługi dla dużych firm. W większych spółkach o złożonej strukturze procesy płatności mogą trwać dłużej, co stanowi poważne zagrożenie dla płynności finansowej niewielkich usługodawców.

Rozwój firmy ze środków pozyskanych z emisji dotyczyć będzie również działań skierowanych na zewnątrz. By wzbogacić ofertę o kolejne segmenty usług, EM Lab planuje przejęcia innych firm marketingowych. Rozwój ekstensywny dotyczyć będzie tych obszarów, w których konkurencja jest wysoka, co oznacza, że efektywniejsze kosztowo jest nabycie know how innej firmy, niż zdobywanie własnych doświadczeń od podstaw. Taki model rozwoju EM Labu dotyczyć będzie kilku głównych obszarów: ambient mediów, organizacji imprez masowych oraz koncertów, działań field marketingowych.

W pierwszym kwartale br. do EM Labu wpłynęło 3 mln 625 tys. zł, co oznacza 57-procentowy wzrost w ciągu roku, liczony kwartał do kwartału (I kw. 2007 – 2 mln 073 tys. zł). W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2008 roku spółka wypracowała 218 tys. zł zysku brutto, zwiększając jego wartość o 34 procent w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku (163 tys. zł).

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top