Zgodnie z badaniami jakie przeprowadziły firmy Eyeblaster oraz TNS, 85 proc. marketerów na świecie dostrzega potencjał integracji kampanii w różnych kanałach medialnych, takich jak TV, komórki, czy internet. 67 proc. z nich prowadzi obecnie kampanie cross-mediowe – donosi eMarketer.
Nie prowadzi tego typu kampanii, ale potrafi wskazać ich mocne strony 18 proc. badanych. Tylko 15 proc. wykazało brak zainteresowania lub pewności co do zalet marketingu opartego o różne kanały medialne.
Można więc powiedzieć, że kampanie cross-mediowe cieszą się dużą popularnością i zaufaniem. Dość zauważalnym problem, co uwydatniają badania, jest natomiast mierzenie efektywności takich działań.
Tylko 12 proc. marketerów zawsze porównuje dane wyników kampanii w różnych kanałach. Większość ma problemy z ich mierzeniem; 44 proc. przyczyn tego stanu rzeczy upatruje w braku odpowiednich, wiarygodnych danych, 37 proc. w braków studium przypadku, a 34 proc. – w niedostatkach technologii mierzenia.
Pomimo braków w procesie pomiaru, 47 proc. marketerów jest przekonanych, że internetowe „display ads” są odpowiednie zarówno dla celów brandingowych jak i kampanii typu direct response. Takie samo odczucie w stosunku do „rich media” ma 63 proc. badanych.
Marketerzy uznali również IPTV, telewizję oraz prasę za efektywną dla kampanii direct response oraz działań brandingowych.
Czas dominacji jednego, konkretnego środka przekazu już się zakończył. Obserwujemy teraz reklamową konwergencję mediów. Jeśli marketing oparty na różnych kanałach ma się rozwijać, niezbędne są narzędzia, które w bardziej adekwatny i analityczny sposób będą mierzyć wpływ takich kampanii.
Wpisy promowane
- Jak nowoczesne drukarnie wspierają e-biznes w 2025 roku?Rozwój e-commerce w 2025 roku idzie w parze z rosnącymi oczekiwaniami klientów w zakresie identyfikacji wizualnej i jakości opakowań. Coraz ...
- Prawnik dla przedsiębiorcy – na czym polega obsługa prawna przedsiębiorstw?Prowadzenie własnej działalności gospodarczej to mnóstwo obowiązków. Przedsiębiorcy muszą utrzymywać dobre relacje z kontrahentami, ale też pilnować przepisów podatkowych i ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 24-26.09.2025 Olimp Marketplace V
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!