Polska Telefonia Cyfrowa ogłosiła wstępne wyniki finansowe
i operacyjne za III kwartał 2004 r.
W III kwartale 2004r. liczba klientów PTC przekroczyła 8 milionów, co według szacunków Spółki daje jej ponad 39% udział w rynku.
Przychody Spółki zwiększyły się o około 13% – do 1,7 miliarda złotych. PTC szacuje swój udział w rynku pod względem przychodów na poziomie 36,5%. Wzrost liczby klientów o 39% w skali 12 miesięcy, głównie w segmencie prepaid, wiązał się ze spadkiem średniego wskaźnika ARPU z 79 złotych w III kwartale 2003 roku do 67 złotych w III kwartale bieżącego roku. Znacząco wzrósł ruch generowany przez klientów obu segmentów: prepaid i klientów płacących abonament. Jest to wynikiem istotnych obniżek cen usług oferowanych pod marką Era, jak i wprowadzenia usług bezabonamentowych Heyah.
EBITDA wyniosła ponad 0,75 miliarda złotych, około 14% więcej niż w tym samym okresie 2003r. Wskaźnik EBITDA wyniósł około 45%. Zysk netto za III kwartał wzrósł ponad dwukrotnie w porównaniu z trzecim kwartałem 2003r. (dokładne wyniki i wskaźniki finansowe zostaną podane w listopadzie 2004r.).
'PTC uzyskała znakomite warunki finansowania dalszego rozwoju firmy, dzięki stałej poprawie wyników finansowych, obniżeniu stopnia zadłużenia, a także w wyniku uzyskania oceny wiarygodności kredytowej na poziomie inwestycyjnym (‘investment grade’)’. – powiedział Jonathan Eastick, Członek Zarządu i Dyrektor Finansowy Polskiej Telefonii Cyfrowej.
'Polski rynek telekomunikacyjny czeka boom inwestycyjny, jeżeli tylko zostaną utrzymane mechanizmy rynkowe i o ile nie pojawią się sztuczne bariery, np. nadmierna ingerencja regulatora. Rozwój operatorów, ogromny przyrost liczby abonentów, spadek cen połączeń dokonują się bowiem znacznie szybciej niż mówiły prognozy sprzed kilkunastu miesięcy.’ -powiedział Bogusław Kułakowski, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Polskiej Telefonii Cyfrowej. 'Jesteśmy na bardzo dobrej drodze do budowy społeczeństwa informacyjnego, wykorzystującego dostępne dla wszystkich technologie bezprzewodowe’ – dodał Kułakowski.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.