Polska Telefonia Cyfrowa ogłosiła wstępne wyniki finansowe
i operacyjne za III kwartał 2004 r.
W III kwartale 2004r. liczba klientów PTC przekroczyła 8 milionów, co według szacunków Spółki daje jej ponad 39% udział w rynku.
Przychody Spółki zwiększyły się o około 13% – do 1,7 miliarda złotych. PTC szacuje swój udział w rynku pod względem przychodów na poziomie 36,5%. Wzrost liczby klientów o 39% w skali 12 miesięcy, głównie w segmencie prepaid, wiązał się ze spadkiem średniego wskaźnika ARPU z 79 złotych w III kwartale 2003 roku do 67 złotych w III kwartale bieżącego roku. Znacząco wzrósł ruch generowany przez klientów obu segmentów: prepaid i klientów płacących abonament. Jest to wynikiem istotnych obniżek cen usług oferowanych pod marką Era, jak i wprowadzenia usług bezabonamentowych Heyah.
EBITDA wyniosła ponad 0,75 miliarda złotych, około 14% więcej niż w tym samym okresie 2003r. Wskaźnik EBITDA wyniósł około 45%. Zysk netto za III kwartał wzrósł ponad dwukrotnie w porównaniu z trzecim kwartałem 2003r. (dokładne wyniki i wskaźniki finansowe zostaną podane w listopadzie 2004r.).
'PTC uzyskała znakomite warunki finansowania dalszego rozwoju firmy, dzięki stałej poprawie wyników finansowych, obniżeniu stopnia zadłużenia, a także w wyniku uzyskania oceny wiarygodności kredytowej na poziomie inwestycyjnym (‘investment grade’)’. – powiedział Jonathan Eastick, Członek Zarządu i Dyrektor Finansowy Polskiej Telefonii Cyfrowej.
'Polski rynek telekomunikacyjny czeka boom inwestycyjny, jeżeli tylko zostaną utrzymane mechanizmy rynkowe i o ile nie pojawią się sztuczne bariery, np. nadmierna ingerencja regulatora. Rozwój operatorów, ogromny przyrost liczby abonentów, spadek cen połączeń dokonują się bowiem znacznie szybciej niż mówiły prognozy sprzed kilkunastu miesięcy.’ -powiedział Bogusław Kułakowski, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Polskiej Telefonii Cyfrowej. 'Jesteśmy na bardzo dobrej drodze do budowy społeczeństwa informacyjnego, wykorzystującego dostępne dla wszystkich technologie bezprzewodowe’ – dodał Kułakowski.
Wpisy promowane
- Integracja procesów księgowych z wykorzystaniem ERP enova365: Możliwości i korzyści.System enova365 jest innowacyjnie zaprojektowanym narzędziem, które działa jako oprogramowanie ERP na potrzeby realizacji różnych procesów księgowych. Jego dużą zaletą ...
- Proces zakupu nieruchomości w Dominikanie dla obcokrajowcówChcesz ulokować swoje oszczędności w bezpieczny sposób, pozwalając im na siebie zarabiać? A możesz szukasz dla siebie miejsca, w którym ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Rusza „NAJtaniej” w aplikacji ERLIPlatforma zakupowa ERLI uruchomiła w swojej aplikacji sekcję „NAJtaniej”. Codziennie znajdą w niej nowe najkorzystniejsze oferty – każda z nich ...
- Paweł Fornalski (IdoSell) zainwestował 5 mln. zł. w polską platformę e-commerce TakeDropTakeDrop.pl – polska platforma dropshippingowa – założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka zdobyła pierwszego dużego inwestora. Pakiet 20 proc. ...
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.