Google+ został pomyślany jako usługa tożsamościowa, powiedział Eric Schmidt, prezes zarządu Google. Odniósł się w ten sposób do budzącej kontrowersje polityki „prawdziwych nazwisk”. Google wymaga by użytkownicy serwisu społecznościowego posługiwali się jedynie swymi nazwiskami, nie pseudonimami.
Schmidt udzielił krótkiego wywiadu Andy’emu Carvinowi z NPR. Zapytany o to, dlaczego Google wybrało taką politykę, Schmidt powiedział, że wszystko zależy od ludzi – korzystanie z G+ jest opcjonalne, nikt nikogo nie zmusza do korzystania z serwisu. Dodać miał również, że jeśli chodzi o kraje takie jak Iran czy Syria, ludzie nie mogą tam i tak oczekiwać prywatności ze względu na politykę lokalnych władz.
Według Schmidta internet będzie lepszym miejscem, jeśli będziemy wiedzieć czy mamy do czynienia z prawdziwą osobą czy z kimś fałszywym. Jego zdaniem część ludzi jest po prostu zła i powinniśmy móc ich zidentyfikować.
Takie tłumaczenie nie przekonuje jednak wszystkich. Krytycy Google przekonują, że firma wykorzystywać będzie tego typu dane do działań reklamowych lub na inne sposoby będzie chciała na nich zarobić.
Nasuwa się pytanie: dla kogo Google zbudowało ten serwis? Dla ciebie, czy dla siebie. Odpowiedź na pytanie o to, dlaczego musisz używać swojego prawdziwego nazwiska jest prosta – ponieważ oni tego potrzebują – napisał Fred Wilson, inwestor z firm Flatiron Partners oraz Union Square Ventures.
Konieczność korzystania z prawdziwych nazwisk jest najbardziej kontrowersyjnym obszarem działania – zbierającego pochlebne recenzje – Google+. Promowany przycisk +1 odnosi od niedawna wprost do Google+, teksty z serwisu pojawiają się w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google, w serwisie pojawiły się także gry. Całość składa się na coraz więcej udostępnianych informacji, które powiązane są z konkretnym użytkownikiem.
Czy internauci zaakceptują politykę Google? Czy dla wielu z nich fakt, że nie mogą korzystać z pseudonimów ma jakiekolwiek znaczenie?
[Za: Mashable]
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- Przedświąteczne zakupy Polaków: co kupujemy pod choinkę?W pierwszych tygodniach grudnia Polacy coraz częściej przenoszą swoje poszukiwania idealnych prezentów do internetu. Jak wynika z analizy Shoper, popularnej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.