Etyczne działanie w biznesie jest coraz wyraźniejszym ogólnoświatowym trendem. Rzetelność i sumienność znów są poszukiwane i cenione. Zwłaszcza w dużych międzynarodowych firmach widać rosnące zainteresowanie tą tematyką. Coraz więcej firm promuje się jako działające zgodnie z założeniami tzw CSR (skrót od angielskiego Corporate Social Responsibility), co tłumaczone jest na język polski jako odpowiedzialność społeczna biznesu.
Czym wyróżnia się etyczny biznes?
Etyczne rozwijanie firmy zakłada osiąganie maksymalnych zysków przy jednoczesnym respektowaniu lokalnej społeczności. Kolejnym przejawem takiego stylu prowadzenia biznesu jest tworzenie tzw. kodeksów etycznych, które opisują wewnętrzne reguły postępowania. Normy te w dużym stopniu opierają się na miejscowej kulturze i biorą pod uwagę nie tylko zyski przedsiębiorstwa, ale też zadowolenie klientów oraz interesy społeczne. Duży nacisk kładzie się na godne warunki zatrudnienia. W biznesie internetowym warto zwrócić uwagę na formy umów dotyczących pracy zdalnej. W przypadku dużych sklepów internetowych ważne jest zapewnienie komfortowych warunków na wszystkich stanowiskach. Za przestrogę może posłużyć przykład Amazona, który zaoferował niskie stawki oraz nieprzyjazne warunki pracy pracownikom magazynów, przez co boryka się nie tylko z problemem z zatrudnieniem, ale także niekorzystnym wizerunkiem firmy.
Audyt społeczny, czyli etyka potwierdzona certyfikatem
Aby udokumentować działanie według najwyższych etycznych standardów coraz więcej organizacji decyduje się na certyfikację z zakresu etyki oraz niezależne audyty środowiska pracy. Podczas takiej kontroli firma jest sprawdzana pod kątem zgodności z przyjętymi standardami społecznymi, a także korporacyjnymi kodeksami postępowania, czy wytycznymi branżowymi. Więcej o audytach etycznych można dowiedzieć się na stronie: http://www.bureauveritas.pl/services+sheet/audyty+spoleczne
Promocja etyki w biznesie
Zainteresowanie etyką biznesu w Polsce jest coraz większe. Świadczy o tym chociażby fakt, że wiele organizacji zajmuje się promowaniem tego tematu we wszystkich sektorach rynku. Rolę taka spełniają między innymi: Polskie Stowarzyszenie Etyki Biznesu (PSEB), Polska Rada Biznesu (PRB) oraz Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych (PKPP). Zangażowanie powszechnie szanowanych w świecie biznesu organizacji w propagowanie etycznego podejścia do prowadzenia firmy widoczne jest poprzez coraz liczniej organizowane konkursy dotczące tej tematyki. Zdobycie odznaczenia w kategorii etycznego działania to dla przedsiębiorstwa wielki prestiż.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.