Już jutro, 3 sierpnia, Yahoo! przestanie wyświetlać własne wyniki wyszukiwania w Europie. Internauci zobaczą rezultaty oparte o wyszukiwarkę Bing. Będzie to realizacja umowy z Microsoftem, zawartej w 2009 roku.
Firma Yahoo! w wysłanym powiadomieniu informuje, że z dniem 3 sierpnia w europejskich oddziałach (Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Hiszpania, Włochy) odbędzie się przejście z własnych wyników wyszukiwania na wyniki dostarczane przez należącą do Microsoftu wyszukiwarkę Bing. To finalizacja umowy z lipca 2009 roku, zgodnie z którą wyszukiwarka korporacji z Redmond zasilić ma Yahoo! Ta natomiast zajęła się między innymi pośrednictwem w sprzedaży reklam w serwisach obu firm. Rok po podpisaniu umowy partnerskiej podobne przejście odbyło się w Ameryce Północnej.
Zmiana silnika wyszukiwarki nie wpłynie na relacje z reklamodawcami. Firmy inwestujące w płatne wyniki wyszukiwania wciąż będą mogły korzystać z kont Yahoo Search Marketing.
Zmiana dostawcy wyników wyszukiwania i rezygnacja z własnych rozwiązań to przyznanie się Yahoo! do niemożności skutecznego konkurowania na rynku wyszukiwarek. Połączenie sił z Microsoftem nie ułatwiło jednak sprawy – według danych comScore udziały Bing rosną (ma ok. 14 proc. udziałów w rynku), ale głównie kosztem Yahoo! właśnie, a nie największego rywala – Google.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.