Facebook zmienia ustawienia prywatności dla milionów użytkowników. Sophos, firma specjalizująca się w technologiach ochrony informacji, zachęca użytkowników Facebooka do sprawdzenia swoich ustawień prywatności po tym, jak portal społecznościowy uruchomił funkcję automatycznego rozpoznawania twarzy.
Facebook ujawnił w minionym roku, że wprowadza technologię rozpoznawania twarzy, by zachęcić użytkowników do wzajemnego oznaczania się na zdjęciach, lecz funkcjonalność była wówczas dostępna jedynie w Ameryce Północnej. W ciągu ostatnich kilku dni, użytkownicy Facebooka na całym świecie donieśli, że opcja została włączona – bez żadnego powiadomienia ze stron portalu społecznościowego.
Irytację użytkowników Facebooka zwiększa fakt, że sieć nie zapewnia jakiejkolwiek metody zatwierdzenia tagów przez osobę widniejącą na zdjęciu.
„Wielu ludzi czuje się bardzo niekomfortowo, gdy strona taka jak Facebook uczy się, jak wyglądają i wykorzystuje te informacje bez ich zgody,” powiedział Graham Cluley, starszy konsultant ds. technologii w Sophos. „Większość użytkowników na Facebooku nadal nie wie, które ustawienia prywatności są bezpieczne, uważając cały system za niejasny. Jeszcze trudniej jest utrzymać kontrolę, gdy Facebook zmienia te ustawienia bez twojej wiedzy. Użytkownicy Facebooka powinni mieć wybór, czy chcą korzystać z funkcji rozpoznawania twarzy jeszcze zanim zostanie ona włączona (opt-in).”
Użutkownicy Facebooka mogą kontrolować nową funkcję, odznaczając opcję „Proponuj znajomym zdjęcia, na których jestem” w ustawieniach prywatności. Jak to zrobić, wraz z obrazkami i poradami na temat konfiguracji ustawień prywatności Facebooka, można znaleźć na stronie Sophos Naked Security.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.