Facebook odświeża przycisk „Lubię to” i politykę prywatności

Opublikowano: 28 lutego 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Facebook po raz kolejny odświeża filozofię stojącą za przyciskiem „Lubię to”. Będzie on teraz przypominał funkcjonalnością przycisk „Udostępnij”. Uproszczona ma zostać również polityka prywatności serwisu.

Po wybraniu opcji „Lubię to” przy dowolnej treści na ścianie aktywności użytkownika pojawi się tytuł, nagłówek wiadomości lub skrócony opis oraz graficzna miniaturka. Będzie również można dołączyć swój komentarz do „polubionej” treści. Dotychczas tzw. „lajki” widoczne były jedynie w sekcji „Ostatnia aktywność”. W ten sposób „Lubię to” staje się podobny do opcji „Udostępnij”.

Facebook odświeża przycisk „Lubię to” i politykę prywatności 1Komentatorzy podkreślają, że z jednej strony zmiana może prowokować do dłuższej chwili zastanowienia przed kliknięciem „Lubię to”. Z drugiej jednak może znacząco podnieść ruch do stron wydawców danych treści.

Opcja „Udostępnij” ma być stopniowo zastępowana zbliżonym w działaniu „Lubię to”. Ujawniona dziś zmiana ma być również pewnego rodzaju testem – Facebook liczy na komentarze użytkowników w tej sprawie.

Facebook pracuje też nad uproszczoną polityką prywatności. Zarzuca się bowiem serwisowi, że jego polityka prywatności napisana jest w niezrozumiałym dla przeciętnego użytkownika języku prawniczym i zawiera aż 5830 słów. Odświeżona wersja nie będzie zawierała nowych treści ale ma być łatwiejsza do zrozumienia, nawigowania i zorientowana na najczęściej pojawiające się pytania.

Dawid ZarazińskiFacebook odświeża przycisk „Lubię to” i politykę prywatności

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.