Facebook otwiera sklep z aplikacjami

Zakup serwisu Instagram przez Facebooka okazał się być pierwszym krokiem do ekspansji na rynku aplikacji mobilnych. Dziś na blogu Facebooka ogłoszono dalsze plany firmy w tym zakresie.

Mark Zuckerberg, dyrektor i twórca serwisu Facebook, zdecydował się na poczynienie przygotowań do dalszego rozwoju firmy na rynku mobilnym. Ogłoszono uruchomienie App Center, sklepu z aplikacjami. Platforma zostanie udostępniona 18 maja.

Facebook otwiera sklep z aplikacjami 1

App Center ma być miejscem, w którym będzie można znaleźć aplikacje społecznościowe, mobilne i desktopowe. App Center ma gromadzić aplikacje bezpłatne, ale platforma będzie umożliwiała deweloperom również zamieszczenie płatnych programów oraz czerpania zysków z płatności w aplikacjach.

Platforma wdrażana w Facebooku ma z założenia przypominać sklep internetowy. Każdy z produktów będzie oceniany przez społeczność użytkowników oraz przedstawicieli platformy. W ten sposób powstanie ocena w postaci gwiazdek umieszczanych bezpośrednio przy opisie aplikacji. Ilość gwiazdek będzie zależeć od głosowania użytkowników oraz informacji na temat częstotliwości powrotu do programu.

W przypadku, gdy użytkownik wybierze w sklepie App Center aplikację dla systemu Android, zostanie on przekierowany do właściwego sklepu. Zasadniczo, pobieranie i zakup aplikacji będzie dokonywany w sklepach dedykowanych dla każdego systemu mobilnego – np. w App Store albo w Google Play. Bezpośrednio w App Center będzie można kupić wyłącznie płatne programy webowe, które zostaną uruchomione w serwisie Facebook.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top