Najpopularniejszy serwis społecznościowy świata uruchomił oficjalnie nową, zapowiadaną wcześniej, funkcjonalność – Facebook Questions i stopniowo wprowadza ją dla kolejnych użytkowników. Tym samym wchodzi na bardzo ważny rynek. Czy odniesie na nim sukces?
Nowa funkcjonalność może być kolejnym krokiem na drodze realizacji wizji Mark’a Zuckerberg’a, który chciał by jego serwis był platformą łączącą ludzi na całym świecie. Twórcą Facebook Questions jest Blake Ross, współtwórca przeglądarki Firefox, obecnie pracownik serwisu społecznościowego.
Idea działania Facebook Questions jest prosta – każdy z ponad 500 mln użytkowników serwisu będzie mógł zadać dowolne pytanie i znaleźć odpowiedź. Nie uzyska jej jednak natychmiastowo – pochodzić będą one bowiem od innych użytkowników.
Do pytań dołączać można zdjęcia (np. jeśli zrobimy fotkę ładnego ptaka i będziemy chcieli dowiedzieć się co to za gatunek), jest również możliwość mini-głosowania (np. w pytaniach typu: co jest lepsze A, czy B?). Wszystko po to by odpowiedzi były jak najwyższej jakości. Dodajmy, że możemy zadawać pytania widoczne tylko dla naszych znajomych lub publiczne, do którego dostęp mają wszyscy.
Jeśli zaś chcemy podzielić się naszą wiedzą wystarczy przeglądać dostępne pytania lub wyszukiwać je po słowach kluczowych. Możemy również śledzić rozwój wątków w danym pytaniu.
Dzięki Questions, Facebook wchodzi na rynek takich gigantów jak Yahoo! Answers, czy Ask.com, na którym obecne są również polskie projekty (zadajpytanie.pl, zapytaj.com.pl, zapytanko.pl, czy pytamy.pl). Czy jest to jednak funkcjonalność, która ma serwisowi przynieść nowe źródła dochodów? Oczywiście firmy mogą odpowiadać na zadane przez użytkowników pytania, ale główną ideą wydaje się stworzenie przydatnego i angażującego internautów produktu.
Przedstawiciele Facebook’a zapewniają, że „udostępnią produkt wszystkim tam szybko jak będzie to możliwe”.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.