Facebook umożliwia zamianę profilu w stronę

Opublikowano: 31 marca 2011. Kategoria: Rynek. Tagi:

Po raz pierwszy Facebook pozwolił na przekształcenie osobistego profilu w stronę biznesową. Zachować można przy tym „znajomych”, którzy staną się automatycznie „fanami” oraz uniknąć groźby zawieszenia konta.

Możliwość migracji jest dobrą wiadomością dla właścicieli firm, którzy rozpoczęli swoją przygodę z Facebookiem od założenia profilu dla swojej firmy. Zasady korzystania z serwisu społecznościowego są tymczasem precyzyjne: profile przeznaczone są dla osób prywatnych. Dla firm stworzono możliwość zakładania stron biznesowych, tzw. fanpage’ów. Zdarzało się również, że profile firm były kasowane – właśnie za łamanie regulaminu.

Facebook umożliwia zamianę profilu w stronę 1Właściciele profili firmowych nie muszą już podejmować trudnej decyzji czy tworzyć stronę i „zbierać” fanów od początku, czy dalej rozwijać profil. Mogą bowiem teraz przekształcić profil w stronę z zachowaniem liczby znajomych, którzy staną się automatycznie fanami strony. Przeniesione zostaną również zdjęcia profilowe.

Warto jednak pamiętać, że po przekształceniu nie zobaczymy zdjęć i wpisów z aktualności dawnego profilu. Strona nie pojawi się również w zakładce zainteresowań fanów. Dodatkowo jeżeli profil miał więcej niż stu znajomych, strona będzie miała taką samą nazwę.

Facebook udostępnił specjalną sekcję pomocy, która odpowiada na pytania związane z migracją. Można się z niego dowiedzieć m.in., że po przekształceniu profilu w stronę wyznaczyć można jej dodatkowych administratorów strony oraz że odwrócenie dokonanej zmiany jest niemożliwe.

Narzędzie migracji znaleźć można pod tym adresem.

Dawid ZarazińskiFacebook umożliwia zamianę profilu w stronę

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.