Facebook wprowadza platformę In-Games dla każdego

6 stycznia Facebook poinformował o uruchomieniu aplikacji In-Game dla wszystkich programistów. Co to oznacza?

Aplikacja umożliwia korzystanie z platformy reklamy, pozwalającej na wypłaty walut rodzimych, wykorzystywanych w grach na Facebooku. Grając w gry na portalu społecznościowym można zdobywać za pośrednictwem platformy reklamowej walutę wirtualną, bez konieczności fizycznego kupowania kredytów. Kredyty zdobywać można również rejestrując przykładowo swoje konto użytkownika na Filxster movie. W tym celu trzeba jeszcze kliknąć np. w interfejs „Zarabiaj Skye Credits”.

Facebook wprowadza platformę In-Games dla każdego 1

Facebook wprowadza platformę In-Games dla każdego 2

Jest to przełom dla wszystkich deweloperów, którzy uruchomili swoje gry na Facebooku. W ubiegłym roku serwis ograniczył możliwość korzystania z kredytów Facebooka i ich wymianę na walutę wirtualną w grach wyłącznie do kilku największych graczy, tj. firmy Zynga, EA Playfish, Playdom i dwóch innych. Marki te podpisały umowę, na mocy której zobowiązały się do wyłącznego korzystania z kredytów Facebooka w swoich grach. Takie ograniczenie spowodowało, że wielcy twórcy gier w serwisie społecznościowym mogli zwiększyć swoją przewagę nad innymi firmami i zarabiać więcej pieniędzy na platformie wirtualnej.

Dziś zmienia się obraz korzystania z kredytów Facebook i zarabiania na nich przez wirtualnych dostawców gier. W latach 2008-2010 wprowadzono w serwisie ogólnodostępną i ważną walutę wirtualną, którą można było wymieniać na kredyty w grach. Było to konieczne z uwagi na to, że wiele firm proponujących użytkownikom zakup kredytów do aplikacji rozrywkowych dopuszczało się nadużyć. W konsekwencji, to sami użytkownicy gier musieli ponosić dotkliwe skutki finansowe ich praktyk. Dlatego też Facebook wprowadził regulację rynku, polegającą na obrocie wyłącznie jego własną walutą wirtualną. Pomagało to w budowaniu zaufania użytkowników do wirtualnych zakupów w grach na Facebooku i nie tylko. Serwis pobierał przy tym 30% dochodów deweloperów gier.

Facebook w maju 2008 roku zawiązał porozumienie z firmą TrialPay, posiadającą własną platformę do gier społecznościowych. Każdy użytkownik, który oglądał reklamy na Facebooku mógł uzyskać wirtualną walutę. Można ją było następnie wymienić na kredyty w grach. Dzięki temu użytkownik otrzymywał dostęp do konkretnej, wybranej przez siebie aplikacji. W chwili obecnej do platformy tej uzyskali dostęp i inni deweloperzy, w tym Kabam, Wooga, Kixeye, King.com, czy też Lolapps. Będą oni mogli uzyskiwać dochody ze swoich gier na Facebooku poprzez dokonanie ścisłej integracji. System będzie oferował płatności bezpośrednio w walutach gier. Szacuje się, że ten wirtualny biznes uzyska w 2012 roku wartość 1,6 mld dolarów. W całym zestawieniu najlepiej zarabiających deweloperów gier na Facebooku dominuje firma Zynga. Użytkownicy serwisu wybierają gry tej marki najczęściej. Udział w rynku wynosi dla niej 58%. Przychody reklamowe Zynga zwiększyły się w pierwszych 9 miesiącach 2011 roku o 224%.

Facebook chce oferować platformę mikropłatności dostępną dla dowolnych aplikacji Facebook, gier, czy aplikacji firm medialnych.

Źródło: techcrunch.com, developers.facebook.com

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top