Facebook zacznie sprzedawać muzykę online?

W niecały miesiąc po uruchomieniu witryny MySpace Music pojawiły się nieoficjalne informacje o planach stworzenia podobnego serwisu przez Facebooka.

MySpace od dawna stawiało na muzykę. Dzięki temu strona stała się idealnym narzędziem promocji dla artystów, którzy za pośrednictwem społeczności mogli kontaktować się z fanami. Facebook, ze swoimi studenckimi korzeniami, na razie nie był w stanie zaoferować tego typu zawartości.

Na pewno ważnym krokiem było udostępnienie otwartego interfejsu programowania aplikacji w maju 2007 roku. Dzięki temu deweloperzy zyskali możliwość integrowania Facebooka z takimi witrynami muzycznymi jak iLike czy Rhapsody. Niestety, nie przyciągnęło to zbyt wielu artystów.

Teraz stworzony przez Marka Zuckerberga serwis chce postawić wszystko na jedną kartę – stać się platformą za pośrednictwem której zarówno niezależni wykonawcy jak i wielkie studia nagraniowe będą mogli sprzedawać utwory czy albumy. Zamiast jednak podpisywać umowy z właścicielami praw autorskich Facebook najprawdopodobniej porozumie się z już istniejącymi muzycznymi stronami WWW.

Źródło: ArsTechnica

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top