Filmowi potentaci otwierają rynek internetowego wideo

Większość dużych studiów filmowych oraz sprzedawców sieciowego wideo przygotowuje się do uruchomienia nowej, internetowej inicjatywy zwanej Otwartym Rynkiem. Koncepcję opracowało i zaproponowało Sony.

Otwarty Rynek wiąże się przede wszystkim z większą interoperacyjnością. Kinowe tuzy chcą współpracować ze sobą w celu zintegrowania różnych formatów wideo, także w zakresie cyfrowego zarządzania prawami autorskimi (DRM). Chodzi o to, aby użytkownicy nie byli „uwięzieni” w ramach jednego standardu i mogli cieszyć się zawartością dostarczaną przez innych, alternatywnych operatorów.

Celem studiów jest uniknięcie losu branży muzycznej, którą wykończyła wewnętrzna rywalizacja i przywiązanie właśnie do DRM. Stąd pomysł na Otwarty Rynek, który będzie zarządzany przez niezależnego, zewnętrznego operatora pełniącego funkcję arbitra w sporach między korporacjami. Dzięki temu dana osoba – kupując wideo w standardzie promowanym przez określoną firmę – będzie miała pewność, że zostanie ono odtworzone pod warunkiem posiadania urządzenia / oprogramowania spełniającego wymogi Otwartego Rynku.

W ramach inicjatywy działają takie studia jak Fox, Paramount, Sony, Universal i Time Warner, a także sprzedawcy – Amazon, Target, WalMart, Comcast, MovieLink czy CinemaNow. Poza stawką pozostaje grupa Walta Disneya (Pixar, Touchstone, Miramax), a także Apple.

Źródło: TechCrunch

Wpisy promowane

Zobacz ofertę Wpisów promowanych.

Wydarzenia

09.05.2025 PM Showcase Day
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe

Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!

Scroll to Top