„Financial Times” wycofuje się z iOS

Opublikowano: 2 maja 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

„Financial Times” rezygnuje z dedykowanej aplikacji dla iPada i iPhone’a. Model biznesowy gazety opierać będzie się wyłącznie na specjalnie przygotowanej wersji internetowej.

„Financial Times” wycofuje się z iOS 1W połowie ubiegłego roku wydawca „Financial Times” przygotował webową aplikację stworzoną w HTML5. Wycofał jednocześnie swoje programy z katalogu App Store dla systemu iOS. Subskrybenci gazety, którzy wcześniej pobrali aplikację na swoje urządzenia, mogli jednak z niej nadal korzystać. W ciągu najbliższych tygodni aplikacja dla iPada i iPhone’a przestanie ostatecznie działać.

Wydawca gazety przejął niedawno firmę Assanka, zajmująca się m.in. przygotowaniem aplikacji „FT” w HTML5, zmieniającą jednocześnie swą nazwę na FT Labs. Pod koniec maja przedstawić ma platformę dla deweloperów, którzy będą mogli „tworzyć nowe produkty, ulepszać istniejące i zbierać informacje zwrotne z funkcji wyszukiwania FT i treściowego API”.

Wersja mobilna „Financial Times” ma już ponad 2 mln użytkowników. Odpowiada też  za 12 proc. wszystkich subskrypcji i 19 proc. ruchu FT.com.

Dawid Zaraziński„Financial Times” wycofuje się z iOS

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.