Firma Apple bliska uruchomienia muzycznej usługi w chmurze?

Opublikowano: 19 maja 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Firma Apple podpisała umowę z wytwórnią EMI Music i jest bliska porozumień z Universal Music Group oraz Sony Music Entertainment. Oznacza to najprawdopodobniej bliską premierę nowej usługi Apple – udostępniania muzyki „w chmurze”.

O umowach z wytwórniami donosi serwis CNET. Przypomina jednocześnie, że podobną umowę firma Apple zawarła miesiąc temu z Warner Music Group. Licencje umożliwić mają uruchomienie nowej usługi pozwalającej na przetrzymywanie oraz odsłuchiwanie muzyki z zewnętrznych serwerów, tzw. chmury.

Firma Apple bliska uruchomienia muzycznej usługi w chmurze? 1Porozumienia z Universal Music Group oraz Sony Music Entertainment podpisane mają zostać na początku przyszłego tygodnia. Oznacza to, że Apple uzyska umowy z najważniejszymi wytwórniami (tzw. wielką czwórką).

Apple zaprezentować może nową usługę już 6 czerwca podczas Worldwide Developers Conference. Jeśli potwierdzą się prasowe doniesienia firma z Cupertino konkurować będzie z niedawno uruchomionymi projektami Amazon’u (Cloud Drive) oraz Google (Music).

Przewagą Apple mają być nie tylko podpisane umowy, ale również ogromna baza klientów iTunes Music Store, największego na świecie sklepu z cyfrową muzyką. Pojawiają się również spekulacje, że Apple nie będzie wymagała ręcznego wgrywania plików na serwer, ale wprowadzi technologię skanującą posiadaną już bibliotekę i oferującą możliwość natychmiastowego odsłuchu. Takie rozwiązanie opracował najprawdopodobniej zespół przejętego przez Apple w grudniu 2009 serwisu Lala.

Nowa muzyczna usługa Apple nazywać się może iCloud. Pod koniec kwietnia pojawiły się doniesienia, że firma przejęła domenę icloud.com za ok. 4,5 mln dolarów.

Dawid ZarazińskiFirma Apple bliska uruchomienia muzycznej usługi w chmurze?

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.