Firmy przepłacaja za usługi telekomunikacyjne

Źle dobrane taryfy telefoniczne, nieprzemyślane zakupy nowych usług lub przepustowość łącza internetowego kilkukrotnie przekraczająca realne potrzeby przedsiębiorstwa – to tylko kilka przyczyn zbyt wysokich rachunków za usługi telekomunikacyjne, zdaniem Alma Consulting Group Polska, firmy zajmującej się optymalizacją kosztów niestrategicznych.

Problem przepłacania za usługi telekomunikacyjne wynika m.in. ze złożoności ofert, dużej liczby usług i taryf do wyboru oraz zmienności oferowanych warunków. Inną przyczyną wskazywaną przez Alma Consulting Group jest fakt, że wiele firm nie dysponuje narzędziami do monitoringu systemu telekomunikacyjnego. Tymczasem jedna nie w pełni wykorzystywana usługa telekomunikacyjna, może rocznie generować koszty rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych.

„Dla dużej instytucji z rozbudowanym centrum obsługi klienta, np. banku czy firmy handlowej, wykonującej miesięcznie ponad 100 tysięcy połączeń, optymalizacja kosztów telekomunikacyjnych przekłada się na znaczące obniżenie rachunków. Pokazuje to przykład naszego klienta z branży finansowej, który zaoszczędził dzięki temu ponad 30% w skali roku, tj. 300 tys. zł” – mówi Mateusz Antoszewski, Project Manager w Dziale Optymalizacji Kosztów Telekomunikacyjnych Alma Consulting Group Polska.

Istnieje wiele możliwości ograniczenia kosztów telekomunikacyjnych przez przedsiębiorstwa. Punktem wyjścia powinna być analiza struktury połączeń, a następnie porównanie jej z realnie ponoszonymi kosztami i wykupionymi taryfami. W wyniku takiej analizy nierzadko okazuje się, że firma płaci za usługi wykupione wiele lat temu, z których obecnie mało kto korzysta. Inną przyczyną zbyt wysokich rachunków jest, zdaniem Alma Consulting Group Polska, niewłaściwe rozprowadzenie ruchu telefonicznego z numerów stacjonarnych na komórkowe czy niewykorzystywanie opłaconych w abonamencie minut.

„O tym, że warto szukać oszczędności i bacznie przyglądać się wydatkom na usługi telekomunikacyjne, może świadczyć przykład jednego z naszych klientów, który przez długi czas płacił podwyższone rachunki, ponieważ uszkodzone urządzenie alarmowe automatyczne wykonywało połączenia telefoniczne na jego koszt” – wyjaśnia ekspert Alma Consulting Group Polska. – „Jednak zidentyfikowanie wszystkich przyczyn zbędnych wydatków to tylko część drogi do uzyskania znaczących oszczędności. Niebagatelną rolę odgrywają też renegocjacje umów z operatorami oraz dobór optymalnej oferty dostosowanej do struktury połączeń klienta i odpowiadającej jego realnym potrzebom. Na tym etapie znajomość rynku operatorów i doświadczenie Alma Consulting Group Polska w negocjacjach ofert może okazać się nie do przecenienia. Dopiero połączenie tych dwóch elementów daje efekt w postaci znaczącego zmniejszenia kosztów” – dodaje Mateusz Antoszewski.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top