Co 1,5 minuty w polskim internecie pojawia się ogłoszenie rekrutacyjne dla sprzedawcy – wynika z raportu „Potencjał rekrutacyjny polskiego internetu – Analiza sektorów sprzedaż i call center” przygotowanego przez internetową platformę kariery GazetaPraca.pl. Do pracowników sprzedaży i call center polskie firmy skierowały w pierwszych trzech kwartałach br. ponad 280 tys. ogłoszeń rekrutacyjnych. To ponad 20% wszystkich ofert pracy opublikowanych w sieci.
Przedstawiciel handlowy na wagę złota – Największy popyt firmy zgłaszają na przedstawicieli handlowych. Tylko do nich skierowanych było ponad 152 tysiące ofert pracy – czyli 53% wszystkich ofert dla sprzedawców i pracowników call center.
W związku z wysokim zapotrzebowaniem na przedstawicieli, stosunkowo niskie są wymagania wobec osób, które ten zawód mają wykonywać*. 56% pracodawców wymaga doświadczenia zawodowego, a tylko co 10 ogłoszenie skierowane jest do kandydatów pracujących jako sprzedawcy przez 2 lub 3 lata. Jedynie w 65% ogłoszeń pracodawca pisze o minimalnym wykształceniu, którego wymaga od przedstawiciela. Bardzo często, aby zostać przedstawicielem handlowym wystarczy posiadać świadectwo maturalne.
Hipermarkety napędzają popyt na ekspedientów – Drugą najbardziej poszukiwaną grupą sprzedawców są ekspedienci i obsługa sklepów. 18,8% ogłoszeń rekrutacyjnych opublikowanych od stycznia do września 2007 skierowanych było właśnie do nich. Z raportu „Potencjał rekrutacyjny polskiego internetu – Analiza sektorów sprzedaż i call center” wynika, że najłatwiej jest znaleźć pracę jako sprzedawca czy ekspedient tam, gdzie jest najwięcej galerii handlowych i hipermarketów. – W województwie mazowieckim w pierwszych trzech kwartałach br. popyt na sprzedawców i ekspedientów był ponad 20 razy wyższy niż w województwie podlaskim, gdzie handel nowoczesny dopiero się rozwija – komentuje dr Dorota Bachman, ekspert ds. rekrutacji i dyrektor serwisu GazetaPraca.pl.
Mobilność w cenie – Każdego miesiąca br. sprzedawców i pracowników call center szukało ponad 3500 firm. Największa konkurencja była w styczniu, kiedy więcej niż 4200 organizacji rekrutowało sprzedawców i pracowników call center. – Pracownicy sprzedaży mają ogromny wybór miejsc pracy. Jest tylko jeden warunek. Wielu z nich musi być gotowych na przeniesienie się do dużych miast, gdzie znajdują się centrale firm, centra obsługi klienta oraz, oczywiście, hipermarkety i galerie – mówi Dorota Bachman.
Raport „Potencjał rekrutacyjny polskiego internetu – Analiza sektorów sprzedaż i call center” przygotował zespół ekspertów GazetaPraca.pl. Dane do raportu dostarczyła firma Gemius. To już drugi raport na temat rekrutacji w polskim internecie przygotowany przez ten serwis rekrutacyjny. Pierwszy, pt. „Rynek pracy w Polsce – Potencjał rekrutacyjny polskiego internetu” opublikowano we wrześniu br.
* – dane uzyskane na podstawie analizy 2167 losowo wybranych ogłoszeń dla przedstawicieli handlowych.
Wpisy promowane
- Jak pozycjonowanie stron wspiera rozwój e-commerce?Widoczność w wynikach wyszukiwania odgrywa decydującą rolę w zwiększaniu sprzedaży online. Nawet najlepsze produkty w Twoim sklepie internetowym mogą pozostać ...
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.