Corporation Service Company, firma zajmująca się ochroną marek, ogłosiła wyniki badań dotyczących wydatków, które ponoszą właściciele marek na zdobycie domen za pośrednictwem UDRP (Uniform Domain Name Dispute Resolution Policy, procedura rozstrzygająca spory dotyczące praw do domen, łamania prawa itd.). Pokazują one, że przedsiębiorstwa wydały na ten cel ponad 220 mln dolarów. Wydałyby 1,1 mln dolarów, gdyby rejestrowałby nazwy jako pierwsze.
![]() ![]() |
W badaniach CSC pojawia się jeszcze jeden ciekawy wątek.
Spośród wszystkich domen, które zostały przetransferowane do właścicieli marek, prawie 4 tys. nie zostało przedłużonych i są obecnie dostępne do rejestracji. Kolejne 3 tys. domen wygasło a następnie zostało ponownie zarejestrowanych – w niektórych przypadkach przez firmy trzecie – czytamy w raporcie z badań.
CSC pokazuje przypadki firm, które trzykrotnie odwoływały się do UDRP w sprawach tych samych domen, które, kiedy wygasły, były rejestrowane przez zewnętrzne podmioty.
Badania udowadniają, że w wielkich firmach brakuje spójnej polityki względem domen. Obok prawników, którzy walczą o każdą możliwą domenę pracują menedżerowie ds. marki, którzy nie wiedzą co zrobić z odzyskaną domeną oraz nie są w kwestii domen proaktywni. A UDRP to często przerost formy nad treścią.
Wpisy promowane
- Efektywne strategie zarządzania profilami w serwisach społecznościowychZarządzanie profilami w serwisach społecznościowych staje się kluczowym elementem strategii marketingowej wielu firm. Umiejętne prowadzenie mediów społecznościowych umożliwia lepsze dotarcie ...
- Co wyróżnia skuteczną agencję performance? 5 cech, których warto szukać.Zastanawiasz się, czy agencja, z którą rozmawiasz, naprawdę dowiezie wyniki? To normalne – w końcu nie chcesz przepalać budżetu na ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!