Corporation Service Company, firma zajmująca się ochroną marek, ogłosiła wyniki badań dotyczących wydatków, które ponoszą właściciele marek na zdobycie domen za pośrednictwem UDRP (Uniform Domain Name Dispute Resolution Policy, procedura rozstrzygająca spory dotyczące praw do domen, łamania prawa itd.). Pokazują one, że przedsiębiorstwa wydały na ten cel ponad 220 mln dolarów. Wydałyby 1,1 mln dolarów, gdyby rejestrowałby nazwy jako pierwsze.
photo credit: davetrainer |
W badaniach CSC pojawia się jeszcze jeden ciekawy wątek.
Spośród wszystkich domen, które zostały przetransferowane do właścicieli marek, prawie 4 tys. nie zostało przedłużonych i są obecnie dostępne do rejestracji. Kolejne 3 tys. domen wygasło a następnie zostało ponownie zarejestrowanych – w niektórych przypadkach przez firmy trzecie – czytamy w raporcie z badań.
CSC pokazuje przypadki firm, które trzykrotnie odwoływały się do UDRP w sprawach tych samych domen, które, kiedy wygasły, były rejestrowane przez zewnętrzne podmioty.
Badania udowadniają, że w wielkich firmach brakuje spójnej polityki względem domen. Obok prawników, którzy walczą o każdą możliwą domenę pracują menedżerowie ds. marki, którzy nie wiedzą co zrobić z odzyskaną domeną oraz nie są w kwestii domen proaktywni. A UDRP to często przerost formy nad treścią.
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.