Firmy wydały 220 mln dolarów na UDRP i mają kłopot z odzyskanymi domenami

Corporation Service Company, firma zajmująca się ochroną marek, ogłosiła wyniki badań dotyczących wydatków, które ponoszą właściciele marek na zdobycie domen za pośrednictwem UDRP (Uniform Domain Name Dispute Resolution Policy, procedura rozstrzygająca spory dotyczące praw do domen, łamania prawa itd.). Pokazują one, że przedsiębiorstwa wydały na ten cel ponad 220 mln dolarów. Wydałyby 1,1 mln dolarów, gdyby rejestrowałby nazwy jako pierwsze.

Time
Creative Commons License photo credit: davetrainer

W badaniach CSC pojawia się jeszcze jeden ciekawy wątek.

Spośród wszystkich domen, które zostały przetransferowane do właścicieli marek, prawie 4 tys. nie zostało przedłużonych i są obecnie dostępne do rejestracji. Kolejne 3 tys. domen wygasło a następnie zostało ponownie zarejestrowanych – w niektórych przypadkach przez firmy trzecie – czytamy w raporcie z badań.

CSC pokazuje przypadki firm, które trzykrotnie odwoływały się do UDRP w sprawach tych samych domen, które, kiedy wygasły, były rejestrowane przez zewnętrzne podmioty.

Badania udowadniają, że w wielkich firmach brakuje spójnej polityki względem domen. Obok prawników, którzy walczą o każdą możliwą domenę pracują menedżerowie ds. marki, którzy nie wiedzą co zrobić z odzyskaną domeną oraz nie są w kwestii domen proaktywni. A UDRP to często przerost formy nad treścią.

Wpisy promowane

Wydarzenia

E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top