Gazeta Prawna poinformowała, że Ministerstwo Finansów planuje nowelizację ordynacji podatkowej. Wśród wymienionych propozycji resortu znajdują się plany związane bezpośrednio z użytkownikami internetu. Wszystko wskazuje na to, że podatnicy handlujący w sieci będą pod znacznie większą kontrolą urzędników skarbowych.
Do tej pory fiskus miał utrudniony dostęp do danych osób, które uchylały się przed odprowadzaniem podatku związanego z dochodami osiągniętymi np. na aukcjach internetowych. Od przyszłego roku urzędnik skarbowy będzie mógł uzyskać od właścicieli serwisów internetowych dane użytkowników, którzy wzbudzą zainteresowanie Urzędu Skarbowego. Jak podaje Gazeta Podatkowa sprawdzane będą ogłoszenia i reklamy wskazujące na prowadzenie działalności, która wymaga odprowadzania podatków.
Jednak rzeczywistość może okazać się odmienna od założeń. Arkadiusz Michaliszyn z CMS Cameron McKenna wyjaśnił gazecie, że próba obserwowania ogromnej ilości handlarzy w sieci może być bardzo trudna. Brak funduszy i kadry po stronie fiskusa w konsekwencji doprowadzi do sytuacji, w której akty prawne będą tylko i wyłącznie straszakiem a nie realnym zagrożeniem dla osób nieodprowadzających podatków.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.