Foursquare ogłosił właśnie, że w serwisie geolokalizacyjnym zarejestrowano 10 mln kont. Użytkownicy dokonują średnio trzy miliony „ zameldowań” (check-in) dziennie. Czy jest szansa by projekt przyjął się także w Polsce?
Foursquare chwali się nie tylko ilością założonych kont. Ciekawie przedstawiają się również dane demograficzne użytkowników – połowa z nich to kobiety. Równo rozkłada się także statystyka miejsca zamieszkania – 50 proc. użytkowników to mieszkańcy USA. Foursquare informuje o 358 mln międzynarodowych „zameldowań”.
Z serwisu geolokalizacyjnego korzystać ma prawie 500 tys. marek i firm. 10 tys. twórców aplikacji wykorzystuje API serwisu.
Foursquare przeniosło się niedawno do nowego biura w San Francisco i planuje podwoić liczbę pracowników. Być może wkrótce uzyska także nowe środki dzięki kolejnej rundzie finansowania (dotychczas pozyskała 21,4 mln dolarów). Foursquare jest wyceniany na miliard dolarów.
Czy Foursquare ma szansę na popularność także w Polsce? W naszym kraju korzysta z niego niewiele osób, głównie są to fani nowych technologii. Jak się wydaje, nie zapanowała u nas (jeszcze?) moda na „meldowanie się”, choć wiele projektów próbuje promować swoje usługi wykorzystujące mechanizmy geolokalizacji. Najwięcej zależeć może jednak od największych graczy, a zwłaszcza Facebooka, który w marcu tego roku udostępnił w Polsce usługę Places. Czy sprawią, że meldowanie się stanie się modne?
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.