Foursquare pozyskuje kolejne 20 mln dolarów

Opublikowano: 30 czerwca 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Foursquare, jeden z najpopularniejszych obecnie serwisów geolokalizacyjnych poinformował o zamknięciu inwestycyjnej serii B. Platforma pozyskała kolejne 20 mln dolarów finansowania potwierdzając, że jest obecnie jednym z najbardziej „gorących” produktów na internetowym rynku.

Wśród inwestorów, którzy wyłożyli swoje pieniądze znalazły się fundusze Andreessen Horowitz, Union Square Ventures oraz O’Reilly AlphaTech Ventures. Wartość firmy szacowana jest obecnie na ok. 95 mln dolarów.

Pozyskanie pieniądze mają zostać przeznaczone na zatrudnienie nowych pracowników (przy Foursquare pracuje obecnie 27 osób) i rozwijanie produktu. Część z nich pokryje wydatki na biuro i infrastrukturę IT.

Foursquare pozyskuje kolejne 20 mln dolarów 1

Co sprawia, że wiadomość o pozyskaniu funduszy od inwestorów jest czymś więcej niż stricte branżowym komunikatem? Ma znaczenie dla dwóch co najmniej spraw.

Po pierwsze dla samego Foursquare, który zdecydował się poszukać pieniędzy inwestorów zamiast się sprzedać. Wśród potencjalnych kupców wymieniało się Yahoo! i Facebook’a, ale twórcy serwisu zdecydowali się na samodzielnie rozwijanie produktu. Warto jednak pamiętać, że jeden z twórców Foursquare, Marc Andreessen, zasiada w zarządzie Facebook’a, więc ewentualna transakcja nie jest niemożliwa.

Po drugie ta wiadomość znaczenie ma dla całej branży internetowej, a zwłaszcza dla osób i firm uważnie przyglądających się rynkowi geolokalizacji. To jeden z najszybciej rozwijających się rynków – samo Foursquare zdobywa dziennie 15 tys. nowych internautów, mając obecnie 1,8 mln zarejestrowanych użytkowników. Nieco wyraźniejsze niż w przypadku Twittera chociażby są opcje monetyzacyjne; model biznesowy Foursquare wydaje się przejrzystszy a kwestią czasu będą nowe możliwości wynikające z rozwoju serwisu.

Czy geolokalizacja to chwilowy trend, czy może na stałe zagości w naszej sieciowej aktywności? Jakie jest Państwa zdanie?

Dawid ZarazińskiFoursquare pozyskuje kolejne 20 mln dolarów

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.