Foursquare, jeden z najpopularniejszych obecnie serwisów geolokalizacyjnych poinformował o zamknięciu inwestycyjnej serii B. Platforma pozyskała kolejne 20 mln dolarów finansowania potwierdzając, że jest obecnie jednym z najbardziej „gorących” produktów na internetowym rynku.
Wśród inwestorów, którzy wyłożyli swoje pieniądze znalazły się fundusze Andreessen Horowitz, Union Square Ventures oraz O’Reilly AlphaTech Ventures. Wartość firmy szacowana jest obecnie na ok. 95 mln dolarów.
Pozyskanie pieniądze mają zostać przeznaczone na zatrudnienie nowych pracowników (przy Foursquare pracuje obecnie 27 osób) i rozwijanie produktu. Część z nich pokryje wydatki na biuro i infrastrukturę IT.
Co sprawia, że wiadomość o pozyskaniu funduszy od inwestorów jest czymś więcej niż stricte branżowym komunikatem? Ma znaczenie dla dwóch co najmniej spraw.
Po pierwsze dla samego Foursquare, który zdecydował się poszukać pieniędzy inwestorów zamiast się sprzedać. Wśród potencjalnych kupców wymieniało się Yahoo! i Facebook’a, ale twórcy serwisu zdecydowali się na samodzielnie rozwijanie produktu. Warto jednak pamiętać, że jeden z twórców Foursquare, Marc Andreessen, zasiada w zarządzie Facebook’a, więc ewentualna transakcja nie jest niemożliwa.
Po drugie ta wiadomość znaczenie ma dla całej branży internetowej, a zwłaszcza dla osób i firm uważnie przyglądających się rynkowi geolokalizacji. To jeden z najszybciej rozwijających się rynków – samo Foursquare zdobywa dziennie 15 tys. nowych internautów, mając obecnie 1,8 mln zarejestrowanych użytkowników. Nieco wyraźniejsze niż w przypadku Twittera chociażby są opcje monetyzacyjne; model biznesowy Foursquare wydaje się przejrzystszy a kwestią czasu będą nowe możliwości wynikające z rozwoju serwisu.
Czy geolokalizacja to chwilowy trend, czy może na stałe zagości w naszej sieciowej aktywności? Jakie jest Państwa zdanie?
Wpisy promowane
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
- Style przywództwa a zarządzanie zmianą w organizacjiZarządzanie zmianą w organizacji to proces, który wymaga nie tylko odpowiedniej strategii i narzędzi, ale także właściwego przywództwa. Różnorodne metody ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.