Foursquare, jeden z najpopularniejszych obecnie serwisów geolokalizacyjnych poinformował o zamknięciu inwestycyjnej serii B. Platforma pozyskała kolejne 20 mln dolarów finansowania potwierdzając, że jest obecnie jednym z najbardziej „gorących” produktów na internetowym rynku.
Wśród inwestorów, którzy wyłożyli swoje pieniądze znalazły się fundusze Andreessen Horowitz, Union Square Ventures oraz O’Reilly AlphaTech Ventures. Wartość firmy szacowana jest obecnie na ok. 95 mln dolarów.
Pozyskanie pieniądze mają zostać przeznaczone na zatrudnienie nowych pracowników (przy Foursquare pracuje obecnie 27 osób) i rozwijanie produktu. Część z nich pokryje wydatki na biuro i infrastrukturę IT.
Co sprawia, że wiadomość o pozyskaniu funduszy od inwestorów jest czymś więcej niż stricte branżowym komunikatem? Ma znaczenie dla dwóch co najmniej spraw.
Po pierwsze dla samego Foursquare, który zdecydował się poszukać pieniędzy inwestorów zamiast się sprzedać. Wśród potencjalnych kupców wymieniało się Yahoo! i Facebook’a, ale twórcy serwisu zdecydowali się na samodzielnie rozwijanie produktu. Warto jednak pamiętać, że jeden z twórców Foursquare, Marc Andreessen, zasiada w zarządzie Facebook’a, więc ewentualna transakcja nie jest niemożliwa.
Po drugie ta wiadomość znaczenie ma dla całej branży internetowej, a zwłaszcza dla osób i firm uważnie przyglądających się rynkowi geolokalizacji. To jeden z najszybciej rozwijających się rynków – samo Foursquare zdobywa dziennie 15 tys. nowych internautów, mając obecnie 1,8 mln zarejestrowanych użytkowników. Nieco wyraźniejsze niż w przypadku Twittera chociażby są opcje monetyzacyjne; model biznesowy Foursquare wydaje się przejrzystszy a kwestią czasu będą nowe możliwości wynikające z rozwoju serwisu.
Czy geolokalizacja to chwilowy trend, czy może na stałe zagości w naszej sieciowej aktywności? Jakie jest Państwa zdanie?
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.