Foursquare wprowadza Radar

Opublikowano: 13 października 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Foursquare, serwis społecznościowy wykorzystujący mechanizmy geolokalizacji, wprowadził nową funkcję – Radar. Ma ona wysyłać użytkownikom platformy powiadomienia, kiedy znajdą się blisko interesujących ich miejsc.

Radar może być szczególnie użyteczny dla odwiedzających nowe miasta lub osób lubiących poznawać nieznane wcześniej miejsca. Foursquare powiadomi więc użytkownika, który subskrybuje listę miłośników naleśników jeśli znajdzie się w pobliżu naleśnikarni. Poinformuje również jeśli w pobliżu użytkownika przebywają jego znajomi.

Foursquare wprowadza Radar 1

Tego typu listy można tworzyć samodzielnie. Można również skorzystać z list wcześniej zdefiniowanych. Dostęp do nich możliwy jest poprzez mobilną aplikację serwisu przeznaczoną dla urządzeń z systemem iOS, oznaczoną numerem 4.0.

Nowa funkcja Foursquare rozszerza znacząco dotychczasowy charakter serwisu, który opierał się przede wszystkim na dzieleniu się z innymi miejscem aktualnego przebywania, zdobywaniu odznak itp. Można spodziewać się, że Radar będzie początkiem wprowadzania kolejnych usług i funkcji, być może również takich, które pozwolą twórcom na zarabianie pieniędzy.

Wprowadzenie Radar było możliwe dzięki wczorajszej premierze iOS5. Wprowadza ona bowiem funkcję: „region monitoring”, która pozwala deweloperom jeszcze lepiej śledzić pojawianie się urządzeń w danych miejscach i wykorzystywać to w projektowaniu funkcji aplikacji.

Dawid ZarazińskiFoursquare wprowadza Radar

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.