Takiej decyzji można było się spodziewać – francuski rząd po krótkich poszukiwaniach wybrał AFNIC, dotychczasowego operatora .FR, do pełnienia tej funkcji przez kolejne siedem lat. Wiadomość na pewno przyczyni się do zachowania stabilności rynku. Czy jednak w ten sposób nie zmarnowano okazji na większe otwarcie rejestru?
Poprzez swoją decyzję francuski rząd przyznaje, że nie widzi potrzeby nowego rozdania na rynku domenowym. To na pewno dobra wiadomość dla osób korzystających z domen .FR – AFNIC przez lata wykazywał stabilność i umiejętności radzenia sobie z wyzwaniami technologicznymi (IPv6, czy DNSSEC choćby). To również dobra wiadomość dla firm rejestrujących: wiedzą czego mogą spodziewać się po nowym-starym partnerze.
Nie jest to jednak dobra informacja dla firm i indywidualnych inwestorów spoza Francji, którzy chcieliby promować się w domenie .FR. W materiałach prasowych udostępnionych po wydaniu opisywanej decyzji pojawia się zdanie, że wkrótce Francuzi przebywający za granicą będą mogli mieć swoją domenę .FR. Tak, teraz jest to niemożliwe! A co z innymi obywatelami Unii Europejskiej? Możliwość rejestracji nazw z francuskim ccTLD ma się dla nich pojawić w… 2012 roku.
I to właśnie w powyższym kontekście wybór AFNIC może być zmarnowaną okazją. Operator, który na różnych polach spisuje się nieźle, zawszę dążył do zamknięcia, ograniczenia dostępności rejestru. Być może jest to przejaw filozofii przedkładania jakości nad ilość. Ale czy na pewno jest to dobre rozwiązanie na tle działań innych rejestrów (choćby polskiego) i potrzeb współczesnego konsumenta?
Źródło: DomainNews
Wpisy promowane
- Funkcjonalny dodatkowy moduł do myjki firmy Mewa zaopatrzonej w pędzel do czyszczenia częściMewa uzupełnia o kolejny moduł swoją kompleksową usługę w zakresie czyszczenia części maszyn i komponentów. Sprawdzone w działaniu i przyjazne ...
- Jak znaleźć odpowiedniego inwestora?Każda firma, niezależnie od wielkości, może w pewnym momencie potrzebować zastrzyku finansowego lub strategicznego wsparcia. Problem w tym, że znalezienie ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- Przedświąteczne zakupy Polaków: co kupujemy pod choinkę?W pierwszych tygodniach grudnia Polacy coraz częściej przenoszą swoje poszukiwania idealnych prezentów do internetu. Jak wynika z analizy Shoper, popularnej ...
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.