Takiej decyzji można było się spodziewać – francuski rząd po krótkich poszukiwaniach wybrał AFNIC, dotychczasowego operatora .FR, do pełnienia tej funkcji przez kolejne siedem lat. Wiadomość na pewno przyczyni się do zachowania stabilności rynku. Czy jednak w ten sposób nie zmarnowano okazji na większe otwarcie rejestru?
Poprzez swoją decyzję francuski rząd przyznaje, że nie widzi potrzeby nowego rozdania na rynku domenowym. To na pewno dobra wiadomość dla osób korzystających z domen .FR – AFNIC przez lata wykazywał stabilność i umiejętności radzenia sobie z wyzwaniami technologicznymi (IPv6, czy DNSSEC choćby). To również dobra wiadomość dla firm rejestrujących: wiedzą czego mogą spodziewać się po nowym-starym partnerze.
Nie jest to jednak dobra informacja dla firm i indywidualnych inwestorów spoza Francji, którzy chcieliby promować się w domenie .FR. W materiałach prasowych udostępnionych po wydaniu opisywanej decyzji pojawia się zdanie, że wkrótce Francuzi przebywający za granicą będą mogli mieć swoją domenę .FR. Tak, teraz jest to niemożliwe! A co z innymi obywatelami Unii Europejskiej? Możliwość rejestracji nazw z francuskim ccTLD ma się dla nich pojawić w… 2012 roku.
I to właśnie w powyższym kontekście wybór AFNIC może być zmarnowaną okazją. Operator, który na różnych polach spisuje się nieźle, zawszę dążył do zamknięcia, ograniczenia dostępności rejestru. Być może jest to przejaw filozofii przedkładania jakości nad ilość. Ale czy na pewno jest to dobre rozwiązanie na tle działań innych rejestrów (choćby polskiego) i potrzeb współczesnego konsumenta?
Źródło: DomainNews
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.