Francuskie firmy France Télécom-Orange oraz Publicis Groupe połączyły siły w celu stworzenia nowego funduszu inwestycyjnego. Ma on wspierać technologiczne startupy z Francji i innych krajów Unii Europejskiej.
Korporacje porozumiały się w sprawie utworzenia funduszu inwestycyjnego o kapitale 150 mln euro. Spółki chcą również znaleźć kolejnych partnerów, którzy podwoiliby tę kwotę.
Fundusz wspierać ma przedsiębiorców internetowych z Francji i innych krajów Unii Europejskiej. Może również dofinansowywać działania startupów spoza Europy – w porozumieniu z funduszami azjatyckimi czy amerykańskimi. Kwota dofinansowania sięgać ma miliona euro, ale fundusz może być również uczestniczyć w późniejszych rundach finansowania (do 15 mln euro na projekt).
Nowy fundusz będzie zarządzany przez specjalną firmę, a decyzje inwestycyjne podejmowane mają być przez przez komitet złożony z przedstawicieli France Télécom-Orange oraz Publicis Groupe. Szczegóły mają zostać przedstawione w późniejszym terminie.
Głównym celem funduszu będą firmy skupiające się na cyfrowych technologiach, treściach i usługach. Możliwe branże to marketing, e-commerce, treści i usługi mobilne, gry online i sieci społeczne oraz powiązane technologie i infrastruktury takie jak cloud computing, bezpieczeństwo czy płatności online – czytamy w informacji prasowej.
Plany utworzenia nowego funduszu zatwierdzić muszą jeszcze odpowiedni regulatorzy rynku.
Wpisy promowane
- Mewa inwestuje w system doboru rozmiaru odzieży oparty na sztucznej inteligencjiDostawca usług tekstylnych firma Mewa kontynuuje swój rozwój, zapewniając sobie większościowe udziały w startupie, jakim jest Esenca Digital Workwear S.R.L. ...
- Zadbaj o właściwą kondycję psychiczną swoich pracownikówDzisiejsze czasy charakteryzują się szybkim tempem życia, które w połączeniu z presją związaną z rywalizacją na coraz bardziej konkurencyjnym rynku ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
- Rynek reklamy w Polsce – styczeń 2024W internecie i radiu najaktywniejsze reklamowo były marki z branży „Trade”, natomiast w telewizji – „Pharmaceuticals – wynika z danych gemiusAdReal ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.