Vola.ro – rumuński serwis rezerwacji biletów lotniczych – zwyciężył w głównej kategorii 12. edycji rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe 2011. FRU.PL – bliźniaczy polski serwis – został wyróżniony w kategorii „Wschodzące Gwiazdy” i znalazł się na szóstym miejscu. Oba serwisy zostały założone przez polskich przedsiębiorców Michała Wrodarczyka i Jarosława Adamskiego we współpracy z rumuńskim wspólnikiem Danielem Truica.
„Wyróżnienie naszych spółek w rankingu Deloitte jest dla nas nagrodą za konsekwentnie realizowaną strategię rozwoju. Nie udałoby się nam osiągnąć takich wyników, gdybyśmy od samego początku nie stawiali na innowacyjność i unikalność proponowanych przez nas rozwiązań”– mówi Michał Wrodarczyk, Prezes FRU.PL SA i współzałożyciel obu portali.
Główna kategoria konkursu Deloitte Technology Fast 50 adresowana jest do najdynamiczniej rozwijających się firm technologicznie innowacyjnych w regionie Europy Środkowej. W konkursie pod uwagę brana jest dynamika przychodów operacyjnych w okresie ostatnich pięciu lat (przychody 2006 versus 2010). Przychody Vola.ro w tym czasie wzrosły o 6219 proc. i w roku 2010 wyniosły blisko 24 mln zł. Jednak już po pierwszej połowie 2011 roku przychody Vola.ro wyniosły 28 mln zł, a cały 2011 spółka planuje zakończyć wynikiem 65 mln zł. Vola.ro to lider wśród internetowych serwisów rezerwacji biletów lotniczych, hoteli oraz wynajmu aut na rynku rumuńskim.
„Wygrana Vola.ro w rankingu Deloitte to dla nas ogromne wyróżnienie i nagroda za codzienną ciężką pracę na sukces firmy. Planujemy, że w ciągu najbliższych 3 lat nie tylko utrzymamy naszą pozycję nr 1 w branży turystyki online w Rumunii, ale także staniemy się, wraz z siostrzanym FRU.PL, niekwestionowanym liderem w Europie Centralnej” – mówi Daniel Truica, Dyrektor Zarządzający Vola.ro.
Kategoria „Rising Stars” przeznaczona jest dla młodych, dynamicznie rozwijających się firm, które działają na rynku od trzech do pięciu lat oraz których przychody z ostatnich trzech lat przekraczają 30 000 EUR rocznie. Przychody założonego w 2008 roku FRU.PL w ciągu ostatnich trzech lat wzrosły o 796 proc., a w 2010 roku wyniosły blisko 27 mln zł. W 2011 roku spółka planuje osiągnąć sprzedaż w granicach 50 mln zł. FRU.PL zajęła szóste miejsce w kategorii „Wschodzących Gwiazd”.
„Planujemy, że przychody połączonych portali FRU.PL i Vola.ro wyniosą ok. 115 mln zł w 2011 roku, a w 2012 zbliżą się do kwoty 200 mln zł. W najbliższym miesiącach wystartuje nasz serwis na Ukrainie. Mamy nadzieję, ze to początek naszego „marszu na Wschód”. Rozszerzenie działalności na kolejne rynki dodatkowo zwiększy nasz potencjał wzrostu i wygeneruje dalsze ekonomie skali” – zapowiada Jarosław Adamski, wiceprezes FRU.PL i współzałożyciel obu przedsięwzięć.
Celem spółek FRU.PL i Vola.ro jest zostanie liderem rynku internetowych biur podróży w Europie Środkowo-Wschodniej.
Wpisy promowane
- Jakie cechy powinna mieć skuteczna kampania PR?Dobrze zaplanowana kampania PR potrafi zdziałać cuda np. zbudować rozpoznawalność marki, poprawić jej wizerunek, wzmocnić relacje z klientami i przyciągnąć ...
- KSeF: jak nowy system e-faktur uprości twoją księgowość?Wprowadzenie obowiązku korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), który ma na celu uproszczenie i unifikację procesu fakturowania w całym kraju. ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!