FRU.PL i Vola.ro liderami nowych technologii w środkowej Europie

Vola.ro – rumuński serwis rezerwacji biletów lotniczych – zwyciężył w głównej kategorii 12. edycji rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe 2011. FRU.PL – bliźniaczy polski serwis – został wyróżniony w kategorii „Wschodzące Gwiazdy” i znalazł się na szóstym miejscu. Oba serwisy zostały założone przez polskich przedsiębiorców Michała Wrodarczyka i Jarosława Adamskiego we współpracy z rumuńskim wspólnikiem  Danielem Truica.

 

„Wyróżnienie naszych spółek w rankingu Deloitte jest dla nas nagrodą za konsekwentnie realizowaną strategię rozwoju. Nie udałoby się nam osiągnąć takich wyników, gdybyśmy od samego początku nie stawiali na innowacyjność i unikalność proponowanych przez nas rozwiązań”–  mówi Michał Wrodarczyk, Prezes FRU.PL SA i współzałożyciel obu portali.

Główna kategoria konkursu Deloitte Technology Fast 50 adresowana jest do najdynamiczniej rozwijających się firm technologicznie innowacyjnych w regionie Europy Środkowej. W konkursie pod uwagę brana jest dynamika przychodów operacyjnych w okresie ostatnich pięciu lat (przychody 2006 versus 2010). Przychody Vola.ro w tym czasie wzrosły o 6219 proc. i w roku 2010 wyniosły blisko 24 mln zł. Jednak już po pierwszej połowie 2011 roku przychody Vola.ro wyniosły 28 mln zł, a cały 2011 spółka planuje zakończyć wynikiem 65 mln zł. Vola.ro to lider wśród internetowych serwisów rezerwacji biletów lotniczych, hoteli oraz wynajmu aut na rynku rumuńskim.

„Wygrana Vola.ro w rankingu Deloitte to dla nas ogromne wyróżnienie i nagroda za codzienną ciężką pracę na sukces firmy. Planujemy, że w ciągu najbliższych 3 lat nie tylko  utrzymamy naszą pozycję nr 1 w branży turystyki online w Rumunii, ale także staniemy się, wraz z siostrzanym FRU.PL, niekwestionowanym liderem w Europie Centralnej” – mówi Daniel Truica, Dyrektor Zarządzający  Vola.ro.

Kategoria „Rising Stars” przeznaczona jest dla młodych, dynamicznie rozwijających się firm, które działają na rynku od trzech do pięciu lat oraz których przychody z ostatnich trzech lat przekraczają 30 000 EUR rocznie. Przychody założonego w 2008 roku FRU.PL w ciągu ostatnich trzech lat wzrosły o 796 proc.,  a w 2010 roku wyniosły blisko 27 mln zł. W 2011 roku spółka planuje osiągnąć sprzedaż w granicach 50 mln zł. FRU.PL zajęła szóste miejsce w kategorii „Wschodzących Gwiazd”.

„Planujemy, że przychody połączonych portali FRU.PL i Vola.ro  wyniosą ok. 115 mln zł w 2011 roku, a w 2012 zbliżą się do kwoty 200 mln zł. W najbliższym miesiącach wystartuje nasz serwis na Ukrainie. Mamy nadzieję, ze to początek naszego „marszu na Wschód”. Rozszerzenie działalności na kolejne rynki dodatkowo zwiększy nasz potencjał wzrostu i wygeneruje dalsze ekonomie skali” – zapowiada  Jarosław Adamski, wiceprezes FRU.PL i współzałożyciel obu przedsięwzięć.

Celem spółek FRU.PL i Vola.ro  jest zostanie liderem rynku internetowych biur podróży w Europie Środkowo-Wschodniej.

Wpisy promowane

  • Jak wysłać paczkę do Niemiec?
    Niemcy to ponad 83-milionowy kraj, który jest największym sąsiadem, a zarazem jednym z największych partnerów handlowych Polski. Nasza gospodarka jest ...
  • Dealer samochodów – jak wybrać najlepszego?
    Zakup samochodu to duża inwestycja, dlatego przed podpisaniem umowy warto poświęcić trochę czasu na znalezienie najlepszej oferty. Nie chodzi tutaj ...

Wydarzenia

Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry