Mail.ru powalczy z Twitterem

Opublikowano: 17 stycznia 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Rosyjski gigant Mail.ru próbuje wykorzystać rosnące zainteresowanie mikroblogami i uruchamia własnego konkurenta dla Twittera. Czy Futubra powtórzy sukces chińskich klonów amerykańskiego serwisu?

Twitter ma około dwa miliony rosyjskojęzycznych użytkowników. Wzrost zainteresowania mikroblogiem zanotowano szczególnie po udostępnieniu rosyjskiej wersji językowej w kwietniu 2011 roku.

Jak jednak pokazuje przykład Chin, w których serwisy mikroblogowe (określane tam mianem „weibo”) notują eksplozję zainteresowania, największym zainteresowaniem cieszą się krajowe odpowiedniki Twittera. Wzrost Weibo może imponować: w 2011 roku zanotowano 296 proc. wzrost ilości użytkowników (do 249,9 mln) według danych opublikowanych w tym tygodniu przez China Internet Network Information Center (CNNIC).

Mail.ru powalczy z Twitterem 1

Mail.ru ma chęć powtórzyć chiński sukces. Szef grupy, Dmitry Grishin, przekonuje, że uruchomienie Futubry wpisuje się w ich „wizję rozwoju komunikacji internetowej”. Mikroblog stawiać ma przede wszystkim na multimedia i dostęp z urządzeń mobilnych.

Warto przy tej okazji wspomnieć, że rosyjski przedsiębiorca Uliszer Usmanow, którego majątek szacowany jest na 17,7 mld dolarów i który posiada jedną trzecią udziałów w grupie Mail.ru, jest jednocześnie większościowym udziałowcem firmy DST Global, która w ubiegłym roku zainwestowała w Twittera.

Grafika: tech.li

Dawid ZarazińskiMail.ru powalczy z Twitterem

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.