Rosyjski gigant Mail.ru próbuje wykorzystać rosnące zainteresowanie mikroblogami i uruchamia własnego konkurenta dla Twittera. Czy Futubra powtórzy sukces chińskich klonów amerykańskiego serwisu?
Twitter ma około dwa miliony rosyjskojęzycznych użytkowników. Wzrost zainteresowania mikroblogiem zanotowano szczególnie po udostępnieniu rosyjskiej wersji językowej w kwietniu 2011 roku.
Jak jednak pokazuje przykład Chin, w których serwisy mikroblogowe (określane tam mianem „weibo”) notują eksplozję zainteresowania, największym zainteresowaniem cieszą się krajowe odpowiedniki Twittera. Wzrost Weibo może imponować: w 2011 roku zanotowano 296 proc. wzrost ilości użytkowników (do 249,9 mln) według danych opublikowanych w tym tygodniu przez China Internet Network Information Center (CNNIC).
Mail.ru ma chęć powtórzyć chiński sukces. Szef grupy, Dmitry Grishin, przekonuje, że uruchomienie Futubry wpisuje się w ich „wizję rozwoju komunikacji internetowej”. Mikroblog stawiać ma przede wszystkim na multimedia i dostęp z urządzeń mobilnych.
Warto przy tej okazji wspomnieć, że rosyjski przedsiębiorca Uliszer Usmanow, którego majątek szacowany jest na 17,7 mld dolarów i który posiada jedną trzecią udziałów w grupie Mail.ru, jest jednocześnie większościowym udziałowcem firmy DST Global, która w ubiegłym roku zainwestowała w Twittera.
Grafika: tech.li
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.