Gadu-Gadu S.A. rusza na Wschód

Opublikowano: 24 czerwca 2007. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Komunikator Balacka (tłum. pogawędka) jest pierwszym tego typu programem do komunikacji w Internecie opracowanym specjalnie dla rynku ukraińskiego, uwzględniającym jego wymagania oraz możliwości techniczne. W pierwszej testowej wersji komunikator umożliwia prowadzenie rozmów tekstowych, a także posiada wiele funkcji znanych z polskiego Gadu-Gadu: katalog publiczny, wysyłanie sms-ów, archiwum rozmów oraz tzw. emotikonki. W kolejnych wersjach zostaną rozszerzone możliwości komunikatora.
Ponadto ze względu na specyfikę rynku, użytkownik będzie mógł wybrać w programie język ukraiński lub rosyjski. Komunikator będzie wprowadzany pod marką Balacka.

Wraz ze startem komunikatora Balacka ukraińscy internauci otrzymali pierwszy serwis społecznościowy – Moje Pokolenie. Serwis jest zintegrowany z komunikatorem Balacka i umożliwia prowadzenie bloga, komentowanie, budowanie własnej strony, zamieszczanie wideo i zdjęć.

Ekspansja zagraniczna – w tym uruchomienie komunikatora oraz serwisu społecznościowego na Ukrainie – to jeden z celów emisyjnych i część strategii rozwoju spółki Gadu-Gadu S.A. Wprowadzanie produktów na nowe rynki wschodzące związane jest z dużą dynamiką ich rozwoju oraz optymistycznymi prognozami wzrostu wartości rynku reklamy internetowej.

– Naszym celem jest zostanie liderem na ukraińskim rynku komunikatorów internetowych oraz serwisów społecznościowych, rozpoczęliśmy budowanie zasięgu – mówi Piotr Pokrzywa z zarządu Gadu-Gadu S.A. – Produkty na rynek ukraiński opracowane zostały przy silnym wsparciu samych Ukraińców, zarówno w zakresie oprogramowania, jak i marketingu oraz wszelkich wymagań i specyfiki rynku ukraińskiego. Komunikator Balacka jest przeznaczony na szybko rozwijający się rynek ukraiński, ponieważ wierzymy silnie w lokalność i produkty dopasowywane do danej społeczności, przykładem jest Gadu-Gadu w Polsce.

– Podczas zagranicznych inwestycji wykorzystujemy nasze wieloletnie know-how – dodaje Piotr Pokrzywa z zarządu Gadu-Gadu S.A. – Wiele zagranicznych rynków internetowych jest zbliżonych do sytuacji, z jaką mieliśmy do czynienia podczas wprowadzania Gadu-Gadu na rynku polskim siedem lat temu. Dzisiaj wykorzystamy te doświadczenia.

Sylwester KozakGadu-Gadu S.A. rusza na Wschód

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.