GaduSonda – nowość na polskim rynku badań marketingowych

Opublikowano: 30 października 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Czy badania marketingowe prowadzone wśród wielomilionowych grup internautów mogą okazać się przebojem na polskim rynku badawczym? GaduSonda – uruchomiona w tym miesiącu przez spółkę Gadu-Gadu nowa usługa badawcza – oferuje konkurencyjnie szybkie i wiarygodne badania w oparciu o społeczność Gadu-Gadu, jedną z największych w polskim Internecie.

Z Internetu korzysta wg różnych szacunków około 13 mln internautów, a więc już ponad jedna trzecia wszystkich Polaków, a liczba osób korzystających z sieci stale rośnie. Co drugi internauta korzysta z Gadu-Gadu. To reprezentatywna i liczna grupa osób, którą warto spytać: „Co o tym myślisz?”

GaduSonda pozwala zrealizować dogodne ankiety internetowe. Pierwsze przykładowe wyniki przeprowadzonych badań przez GaduSondę przedstawiono na IX Kongresie Badaczy Rynku i Opinii PTBRiO w Warszawie. Projekt był też prezentowany podczas IV Kongresu Marketingu Młodzieżowego.

GaduSonda prowadzona jest przez nowy dział spółki Gadu-Gadu S.A., specjalizujący się w realizacji badań rynku i opinii wśród wielomilionowej grupy użytkowników sieci Gadu-Gadu. Badania przeprowadzane są w grupie internautów zarejestrowanych w panelu badawczym. W projekcie znajduje się już ponad 4700 zrealizowanych wywiadów w 9 badaniach i ponad 1900 osób w panelach badawczych. GaduSonda przeprowadza również standardowe badania internetowe, jak również badania realizowane on-line wewnątrz firm i instytucji.

GaduSonda to przydatna usługa zarówno dla producentów towarów, usługodawców, jak  i reklamodawców, którzy mogą w ten sposób szybko i konkurencyjnie niskim kosztem zbadać opinię np. na temat planowanej kreacji kampanii.

Wśród stale poszerzanej grupy respondentów GaduSondy znajdują się użytkownicy internetu, którzy sami zgłaszają się do udziału w projekcie, podając swoje dane i będąc wiarygodną grupą panelistów, biorą także udział w programie lojalnościowym, w którym wygrywają nagrody (m.in. w obecnej edycji konkursu skierowanego do panelistów główną nagrodą jest laptop). Niewątpliwą zaletą GaduSondy jest więc wiarygodność badania – paneliści to konkretne osoby z rzeczywistymi danymi.

www.gadusonda.pl

Hanna LaskowskaGaduSonda – nowość na polskim rynku badań marketingowych

Podziel się!

O autorze

hania