Gemius dostawcą badań internetu na Ukrainie

Firma badawcza Gemius, obecnie działająca na dwudziestu rynkach, wygrała przetarg na dostawę kompleksowych badań internetu na Ukrainie. Badanie gemiusAudience stanie się standardem pomiaru oglądalności witryn internetowych na rynku ukraińskim.

Na początku 2008 roku, Ukrainian Association of Internet Advertisement (UAIA) ogłosiło przetarg na realizację całościowego badania oglądalności internetu. Do przetargu stanęły takie firmy jak GfK, TNS, Nielsen//NetRatings, COMCON, Gemius SA oraz inne. Podczas konferencji 19 września 2008 roku UAIA oficjalnie przekazało decyzję, że Gemius SA przeprowadzi kompleksowe badania internetu, a Gfk będzie odpowiedzialny za dostarczanie danych społeczno-demograficznych ukraińskich użytkowników sieci.

„Wprowadzenie najwyższej jakości rozwiązań pomiaru internetu zaproponowanych przez Gemius, to krok milowy w rozwoju rynku reklamy internetowej na Ukrainie. Dzięki badaniu gemiusAudience, które dostarcza informacji na temat liczby i profilu społeczno-demograficznego użytkowników oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci, zostanie przedstawiony pełen obraz ukraińskich użytkowników internetu” − powiedział Andriej Zablocky, dyrektor UAIA.

„Rynek reklamy online na Ukrainie znajduje się we wczesnej fazie rozwoju i jego potencjał nie jest w pełni wykorzystywany przez reklamodawców” – mówi Dmytro Lysiuk, dyrektor Gemius Ukraine. „W 2007 roku udziały reklamy internetowej w stosunku do ogólnych wydatków na reklamę stanowiły zaledwie 0,7 proc., a wartość ukraińskiego rynku reklamy online sięgnęła 12 milionów USD. Jednak, do końca 2008 roku wydatki na reklamę w internecie wzrosną do 20 milionów USD. Wprowadzenie standardów w pomiarze mediów internetowych może przyczynić się do zwiększenia nakładów na reklamę online na Ukrainie.”

„Powstanie UAIA oraz zorganizowanie przetargu na dostawę badań internetu pozytywnie wpłynie na rozwój rynku internetowego w tym kraju. Jak dotąd internet nie był poważnie brany pod uwagę przez największych ukraińskich reklamodawców. Badanie gemiusAudience, będące standardem pomiaru witryn i aplikacji internetowych w kilkunastu krajach Europy Środkowo-Wschodniej, dostarczy rzetelnych danych o rynku internetowym na Ukrainie i tym samym uczyni go bardziej przejrzystym dla reklamodawców oraz zachęci nowych graczy do penetracji internetowych kanałów dystrybucji” – dodaje Filip Pieczyński, dyrektor Działu Operacji Międzynarodowych w Gemius SA.

Najnowsze dane oraz trendy panujące w ukraińskim internecie zostaną zaprezentowane 28-29 października 2008 roku w Warszawie, podczas Internet CEE (www.internetcee.pl)   – drugiej edycji międzynarodowej konferencji na temat internetu w Europie Środkowo-Wschodniej.

Gemius Ukraine bada ukraiński rynek internetu od 2005 roku, oferując internetowe badania użytkowników, jak również usługi oraz technologie niezbędne do skutecznego przeprowadzenia kampanii reklamowych w internecie, pomiar ich efektywności, a także badania jakościowe.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top