Gemius dostawcą badań internetu w Czechach

Republika Czeska to już trzeci kraj w Europie, gdzie polska firma badawcza Gemius SA przeprowadzi kompleksowe badanie oglądalności witryn i aplikacji internetowych. Badanie gemiusAudience rozpocznie się w lutym 2005 roku; w chwili obecnej trwa okres zaawansowanych testów.

Czeskie Stowarzysznie na rzecz Reklamy w Internecie (SPIR) – ogłosiło latem 2004 roku przetarg na realizację całościowego badania oglądalności internetu – NetMonitor.

Do przetargu stanęły cztery firmy: GFK, iAudit, United Interactive – obecny dostawca badań oraz firma Gemius wraz ze swoim czeskim partnerem – firmą Mediaresearch. Pod koniec września United Interactive i Gemius zostały zaproszone do dalszych negocjacji, a 9 grudnia 2004 SPIR podpisał trzyletni kontrakt z firmą badawczą Gemius SA.

Na pytanie co wpłynęło na wybór firmy Gemius, Petr Bednář, Prezes Zarządu SPIR powiedział: 'Wprowadzenie na czeski rynek najwyższej jakości rozwiązań pomiaru internetu zaproponowanych przez Gemius, to krok milowy w rozwoju czeskiego rynku reklamy internetowej. Równocześnie oferta była najkorzystniejsza, jeżeli porównać cenę do proponowanych korzyści.’

Badanie NetMonitor Audience (tak oficjalnie nazwano badanie w Czechach) pozwoli przede wszystkim oszacować intensywność korzystania z sieci około 3 milionowej czeskiej widowni internetowej. Określony zostanie również profil społeczno-demograficzny użytkowników internetu oraz zasięg i współoglądalność uczestniczących w badaniu serwisów. Wyniki badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych – publikowane w cyklu miesięcznym – wspierać będą przede wszystkim pracę brokerów, domów mediowych i innych podmiotów zajmujących się planowaniem kampanii reklamowych oraz zakupem powierzchni reklamowej w internecie.

'Wygrana w przetargu to duży sukces całego zespołu Gemius. Technologia oraz metodologia badawcza, nad którymi pracujemy od lat, zostały po raz kolejny docenione za granicą. Doświadczenia z polskiego i litewskiego rynku pozwoliły nam doskonale przygotować się do realizacji badania panelowego w Czechach. – wynik przetargu komentuje Marcin Pery, Wiceprezes Gemius SA. – Partnerem Gemius w projekcie jest firma Mediaresearch, która na rynku czeskim realizuje badanie telemetryczne. Tworzymy razem naprawdę zgrany duet.’

Pomiar oglądalności witryn i aplikacji internetowych na dynamicznie rozwijającym się rynku czeskim realizowany jest według opracowanej przez Gemius SA metodologii badania gemiusAudience, które w Polsce od początku października 2004 roku zastąpione zostało badaniem Megapanel PBI/Gemius.

http://www.gemius.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top