Gemius SA bada izraelski rynek internetowy

Opublikowano: 14 stycznia 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , ,

Firma badawcza Gemius SA, obecnie rozwijająca swą działalność na piętnastu rynkach zagranicznych, wygrała przetarg na pomiar oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Izraelu. We współpracy z izraelskimi partnerami Erez Bahat & Market Watch Institute Gemius przeprowadzi badanie gemiusAudience realizowane w Polsce pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.

Do przetargu rozpisanego przez Stowarzyszenie Agencji Reklamowych oraz największych izraelskich wydawców stanęły cztery firmy: comScore Inc., TNS, Nielsen/Netratings oraz Gemius. Dwie ostatnie zakwalifikowały się do drugiego etapu konkursu, eliminując z walki o izraelski rynek internetowy dotychczasowego dostarczyciela danych – TNS. 25 grudnia 2007 roku komisja podjęła decyzję o zwycięstwie Gemius.

„Powodem do dumy jest przede wszystkim fakt, że członkowie komisji przetargowej docenili unikatowość stosowanej przez Gemius metodologii, zwłaszcza w konfrontacji z tak renomowanymi agencjami badawczymi, jak comScore, TNS czy Nielsen” – mówi Filip Pieczyński, dyrektor działu operacji międzynarodowych Gemius SA. Głównym celem stawianym przed Gemius na rynku izraelskim jest podniesienie wiarygodności pomiarów internetu uzyskiwanych, jak dotąd, poprzez prowadzenie wywiadów telefonicznych na temat odwiedzanych przez respondentów stron internetowych.

Wprowadzone na rynek izraelski badanie gemiusAudience opierać się będzie na dwóch typach pomiaru: user-centric i site-centric. Pomiar user-centric pozwoli uzyskać informacje o sposobie  korzystania z witryn, serwisów i aplikacji internetowych przez użytkowników sieci. W tym celu wyselekcjonowana zostanie reprezentatywna grupa około 25 tysięcy panelistów – internautów, którzy zdecydowali się na uczestnictwo w badaniu. Drugim źródłem informacji będzie badanie typu site-centric, dostarczające informacji o ruchu generowanym na badanych witrynach.

Izraelski rynek internetowy, na którym działają takie firmy, jak Google, Microsoft czy Intel, bardzo prężnie się rozwija. „W grudniu 2007 roku, szacowana liczba użytkowników sieci (powyżej trzynastego roku życia) wynosiła 4 miliony, co stanowi około 55 proc. całej populacji kraju” – mówi Erez Bahat, prezes zarządu firmy Bahat LTD. – „Godnym odnotowania jest również fakt, że wydatki na reklamę internetową w roku ubiegłym wyniosły 80 milionów dolarów, co stanowi 10 proc. wszystkich wydatków na reklamę w Izraelu.”

Firma Gemius SA powstała w Polsce w 1999 roku. Na przestrzeni ośmiu lat Gemius rozwinął działalność w kilkunastu krajach europejskich (Austria, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Dania, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Ukraina, Węgry i Wielka Brytania). Wygrawszy przetarg w Izraelu, Gemius wyszedł poza Stary Kontynent, realizując tym samym jeden z głównych celów polityki zagranicznej ubiegłego roku.

Hanna LaskowskaGemius SA bada izraelski rynek internetowy

Podziel się!

O autorze

hania