Prywatność, bliskie relacje ze znajomymi, wymiana multimediów, livestream oparty m.in. na opisach tekstowych i graficznych znanych z komunikatora – to niektóre wyróżniki nowego projektu przygotowanego dla polskich internautów, w tym dla licznej społeczności użytkowników Gadu-Gadu.
W dniu 14 czerwca 2010 r. spółka GG Network udostępniła serwis GG.pl, który pozwala użytkownikom komunikatora na swobodniejszą komunikację i współpracę w ramach grup znajomych. Serwis został upubliczniony w wersji beta.
– Użytkownicy komunikatora mają coraz większe potrzeby i nie sposób ich wszystkich zrealizować w jednej aplikacji. Chcą się komunikować i wymieniać multimediami również w wąskich grupach przyjaciół. Nie zawsze chcą prezentować siebie i swoje przemyślenia całemu światu. Coraz częściej myślą o prywatności, tak znamiennej dla osobistych rozmów prowadzonych na Gadu-Gadu. O tym wszystkim pamiętaliśmy gdy powstawała idea GG.pl jako naturalnego rozszerzenia naszego komunikatora – mówi Piotr Pokrzywa z zarządu GG Network S.A.
Osoby korzystające na co dzień z Gadu-Gadu zyskają dzięki serwisowi wiele nowych funkcjonalności, które nie będą obciążać dotychczasowej aplikacji. W nowych wersjach komunikator współpracuje z serwisem GG.pl. Użytkownik posługuje się własną listą kontaktów, ale zyskuje nowe możliwości wymiany informacji. Są to m.in.: łatwość wymiany plików multimedialnych oraz inicjowanie dyskusji i współpraca w niewielkich grupach, powoływanych one click lub nawet automatycznie. Nowy portal GG.pl umożliwia czat i komunikację poprzez e-mail (Poczta Gadu-Gadu). Wkrótce będą też możliwe połączenia głosowe i wysyłanie wiadomości SMS z poziomu serwisu.
Gadu-Gadu zadbało o to, aby użytkownicy, którzy cenią sobie osobisty charakter rozmów przez komunikator nie stracili tego w serwisie. Nawet znajomi nie widzą pełnej listy kontaktów danego użytkownika, a jedynie wspólnych znajomych. Osoby spoza serwisu, niezwiązane z naszą listą kontaktów, nie mają dostępu do naszych danych i wpisów. Zakres prywatności ustala w prosty sposób sam użytkownik – może także upublicznić swój profil tak, aby był widoczny dla wszystkich – jednak musi to być jego świadoma decyzja. Stała komunikacja (instant messaging) pomiędzy uczestnikami społeczności komunikatora, oraz fakt że znaczna część użytkowników jest zawsze on-line, sprawia, iż serwis GG.pl jest żywy i dynamiczny, a rozmowy real-time, charakterystyczne dla Gadu-Gadu, są podstawą jego działania.
– Zastanawialiśmy się, w jaki sposób udoskonalić już istniejące narzędzie i w jaki sposób odpowiedzieć na konkretne potrzeby naszych obecnych i nowych użytkowników, np. coraz częściej poruszany temat prywatności – mówi Krzysztof Szalwa z zarządu GG Network S.A. – Tworząc serwis wzięliśmy pod uwagę wyjątkowość społeczności Gadu-Gadu, skupiliśmy się na tym, co użytkownicy uwielbiają, a także na tym, czego im jeszcze brakuje.
-W wielu serwisach znajomi nie są tak naprawdę znajomymi, to często przypadkowe osoby, z którymi, w najlepszym przypadku, gdzieś, przypadkiem się zetknęliśmy. W Gadu-Gadu, a teraz w GG.pl na swoich listach kontaktów mamy najczęściej prawdziwych znajomych, ludzi z którymi na co dzień się komunikujemy, tak jak w książce telefonicznej telefonu komórkowego – mówi Zbigniew Pieńkowski, CIO GG Network S.A.
Pierwsze tygodnie od uruchomienia serwisu to okres jego dynamicznego rozwoju. Twórcom projektu zależy na bliskiej, otwartej współpracy z obecnymi i nowymi użytkownikami, a także na stałym otrzymywaniu od nich uwag i komentarzy.
– Chcielibyśmy przez najbliższe miesiące dosłownie co kilka dni dodawać do serwisu nowe funkcjonalności. Niektóre z nich są dość oczywiste, bo możemy je już spotkać w innych serwisach. Wiele z nich będzie wynikało z naturalnej integracji innych usług społecznościowych grupy GG Network. Szykujemy też wiele niespodzianek. Co ważne, publikujemy serwis w wersji beta, ponieważ chcemy aby nasi użytkownicy mieli realny wpływ na to, jak będzie się on rozwijał. Jeśli więc pytacie mnie dziś, co będzie w serwisie za rok, odpowiem – zapytajcie naszych użytkowników! – mówi Marek Soból, CPO w GG Network S.A.
Serwis gg.pl – w wersji Beta – jest otwarty dla wszystkich użytkowników od 15 czerwca, po oficjalnej premierze, która odbyła się 14 czerwca o godz. 11.00 w Obiekcie Znalezionym w Warszawie.
Wpisy promowane
- Ile trwa budowa domu?Czas budowy domu jednorodzinnego zależy od wielu czynników, takich jak wielkość domu, stopień skomplikowania projektu, rodzaj materiałów i umiejętności wykonawców. ...
- Dlaczego warto wynająć manipulator do szyb na budowę?Dlaczego warto wynająć manipulator do szyb na budowę? To proste — podnośnik dźwigowy z przyssawką pozwala na szybkie i bezpieczne ...
Wydarzenia
IT w Służbie Zdrowia
09.02.2023
Fundamenty biznesu online [program rozwojowy dla przedsiębiorczych kobiet]
10.02.2023
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Ten Square Games zwiększa swoje zaangażowanie w krakowskie studio GamestureTen Square Games S.A. zwiększa swój udział w spółce Gamesture z 25% do 37%. Finansowanie o wartości 2,7 miliona dolarów pozwoli na zwiększenie intensywności działań ...
- Polski SentiOne szykuje europejską odpowiedź na ChatGPT dla biznesuOd początku swojego istnienia polski SentiOne zainwestował w rozwój sztucznej inteligencji ponad 42 mln zł. Obecnie firma monitoruje ponad 69,5 ...
- DRAGO entertainment planuje skup akcji własnych25 stycznia br. DRAGO entertainment zwołało Walne Zgromadzenie. W porządku obrad zaplanowano program motywacyjny dla pracowników oraz skup akcji własnych ...
- Vivid Games – przychody w 2022 to ponad 37 mln złVivid Games skupia się obecnie na rozwoju Real Boxing 2 i gier z uniwersum Eroblast. Spółka przedstawiła szacunkowe wyniki za ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.