Globalizacja AD 2007

Opublikowano: 3 lipca 2007. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , ,

Globalizacja jest potrzebna i fascynująca — takie motto przyświeca wywiadowi z dr Tomaszem Telukiem, prezesem Instytutu Globalizacji. Wywiad ten jest rzeczowym głosem w dyskusji na temat globalizacji, jej przebiegu oraz efektów. Globalizacja nie powinna się bowiem kojarzyć z przepychankami z policją i ulicami wypełnionymi gazem łzawiącym, ale z szansą na lepsze jutro dla całego świata.
W wywiadzie dr Teluk opowiada m.in. o biedzie („Bycie biednym w USA oznacza bycie bogaczem w Polsce”), sytuacji mieszkańców krajów biednych w globalnym świecie („Jak można pracować, gdy jest się chorym na gruźlicę, HIV i malarię, często jednocześnie?”), edukacyjnej roli państwa („Państwo kształci bezrobotnych, uzależnionych od pomocy społecznej nieudaczników z wyuczonym syndromem bezradności”), uczciwości w rozpędzonym masowym świecie („Dla mnie uczciwość to poszanowanie wolności i własności drugiego człowieka, życie w prawdzie”), wolnej wiedzy i prawach autorskich („Należy skończyć z przywilejami pewnych grup społecznych np. tak zwanych „artystów”, a nie domagać się rewolucji”).
Z tym wywiadem jest jak z najnowszą książką Josepha Stiglitza „Wizja sprawiedliwej globalizacji” (Wydawnictwo Naukowe PWN). Nie trzeba zgadzać się z autorem w stu procentach, wypada jednak wiedzieć o czym jest mowa. Inaczej cierpi na tym jakość dyskusji. W przypadku globalizacji nie można sobie pozwolić na ignorancję. Jest to temat zbyt ważny — dotyka przecież każdego człowieka na świecie.

Wywiad z dr Tomaszem Telukiem jest dostępny na stronie www.globalizacja.org (dostęp bezpłatny). Pytania przygotował i zadawał Mariusz Ludwiński, redaktor serwisu gospodarczego www.e-biznes.pl.

Sylwester KozakGlobalizacja AD 2007

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.