Google poinformowało o zmianach w platformie AdSense. Zostanie ona wkrótce otwarta na zewnętrzne firmy reklamowe. Haczykiem w tej sprawie jest fakt, że do AdSense dostęp będą miały tylko te podmioty, które korporacja uzna za wiarygodne.
W chwili obecnej jeśli ktoś korzysta z AdSense, wyświetlane są u niego przekazy tych reklamodawców, którzy zapłacili za konkretne słowa kluczowe w platformie Google AdWords. W nowym, bardziej otwartym AdSense, jeśli pojawi się lepsza oferta pochodząca od certyfikowanego przez korporację dostawcy, wyświetlić się mają jego przekazy zamiast reklam Google. Wydawcy mają mieć częściową kontrolę nad systemem – jeśli nie spodoba się im konkretny wydawca, będzie można go zablokować. Dostępna będzie również opcja całkowitego wyłączenia zewnętrznych dostawców.
Google informuje również, że firmy zewnętrzne, które mają narzędzia do wyświetlania reklam opartych na treściach dostępnych na stronach internetowych, niekoniecznie będą mogły to robić. Tylko te, które stosować będą standardy polityki prywatności Google będą miały ten przywilej.
Z jednej strony to bez wątpienia ruch wizerunkowy. Wydawcy powinni docenić dobre zamiary Google i nadal korzystać z ich usług, skuszeni wizją większych zarobków od firm, które zaoferują większe stawki za reklamę. Z drugiej zaś to argument skierowany w stronę podmiotów oskarżających Google o monopolistyczne zapędy. Czy zmiany będą miały duże znaczenie dla wydawców, czy okażą się jedynie kosmetyką?
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.