We współpracy z IBM, Google uruchomiło nowy inicjatywę w ramach Google Health. Umożliwia ona agregowanie informacji z różnych urządzeń medycznych: monitorów pracy serca, badających poziom cukru w organizmie, wag itd. Na żywo. HealthFeed?
Poza posiadaniem wielu informacji o tobie, Google zapragnęło wiedzieć więcej bezpośrednio z ciebie. Podczas prezentacji nowej funkcjonalności, odbiorniki Wi-Fi dopasowane do wspomnianych wyżej urządzeń pozwoliły im skomunikować się z PC i przesyłać dane w czasie rzeczywistym bezpośrednio do bazy Google.
Nowy projekt pociąga za sobą dość wyraźne korzyści. Twój lekarz, trener, czy dietetyk będzie w stanie zdalnie monitorować działanie twojego organizmu. Zjesz za dużo pączka – i poziom cukru skoczy do niebotycznych rozmiarów, ale lekarz będzie mógł powiedzieć ci przy następnej wizycie, w słowach o różnych odcieniu delikatności: nie słuchałeś moich zaleceń! Jak przekonuje IBM, inicjatywa ma być szczególnie przydatna dla osób mieszkających samotnie.
To taki OnStar dla pacjentów – nieustannie dostarcza informacji o tobie i wysyła alarmy nawet jeszcze przed czasem, w którym poczujesz, że masz problem – powiedział Dan Pelino, menadżer IBM odpowiedzialny za projekt.
Wady? Trudno się nie obawiać, że Google nie zrobi wszystkiego by chronić twoje zdrowotne dane. Serwis jest skierowany do ochotników. Jeśli nawet znajdą się takowi (a znajdą się na pewno) warto pomyśleć, czy nie ryzykujemy stania się ofiarą marketingu zdrowotnego; jeśli firma będzie wiedziała o twoich problemach z ciśnieniem, co ją powstrzyma przed serwowaniem ci reklam odpowiednich lekarstw?
Pacjent zachowuje całkowitą kontrolę. Decyduje, jakie dane chce wykorzystać. I to od niego zależy czy podzieli się nimi z kimkolwiek – przekonywał Roni Zeiger, odpowiedzialny za Google Health.
Pewnie racja. Pytanie tylko, czy na naszych oczach nie powstaje zbyt wielka i potężna korporacja dysponująca zbyt wieloma informacjami o nas samych? Brzmi jak teoria spiskowa? Nie powinno, chociaż rozmiary „wiedzy” Google – delikatnie mówiąc – niepokoją mnie odrobinkę.
Za: Forbes
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.