Google nawiązuje współpracę z PAP

Opublikowano: 23 marca 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Google News nawiązało współpracę z agencjami informacyjnym zrzeszonymi w European Pressphoto Agency. Jedną z nich jest Polska Agencja Informacyjna. Współpraca umożliwi wyświetlanie artykułów na stronie Google w zamian za dzielenie się częścią zysków z emitowanych reklam.

Umowa działa w prosty sposób. Google będzie pobierać informacje od agencji. Przy publikowanych artykułach pojawiać się będą reklamy kontekstowe. Część zysków trafi do członków EPA.

Porozumienie jest dobre dla wszystkich. Dzięki niemu agencje zarobią na monetyzacji artykułów i zdjęć publikowanych dzięki Google – powiedział Jorg Schierenbeck, dyrektor EPA.

Google rozpoczęło publikowanie treści w 2007 roku porozumiewając się z AP, U.K. Press Association, Agence France-Presse oraz Canadian Press. Oprócz PAP do tego grona dołączą teraz hiszpańska EFE, portugalska LUSA, szwajcarska Keystone, austriacka Presse Agentur, węgierska Magyar Tavirati Iroda, grecka News Agency oraz belgijska Belga.

Opisywana umowa nie spodoba się wydawcom online. Pozwala bowiem na odsyłanie użytkowników Google News wprost do źródła, czyli np. do PAP, a nie na strony serwisów informacyjnych korzystających z usług agencji. Czy doprowadzi to do podobnej sytuacji jak w Belgii, gdzie grupa firm zmusiła Google do usunięcia ich artykułów zarówno z Google.be jak i Google News?

Za: Clickz.com

admagazine.plGoogle nawiązuje współpracę z PAP

Podziel się!

O autorze

admagazine.pl