Po miesiącach spekulacji i komentarzy, firma Google zapowiedziała swój nowy projekt społecznościowy o nazwie Google+. Czy okaże się on godnym rywalem dla największych graczy, a zwłaszcza dla Facebooka?
Google+ nie będzie tradycyjnym serwisem społecznościowym, ale raczej zestawem usług, które spinać mają wszystkie projekty firmy w społecznościową platformę. Pojawić ma się nowy pasek nawigacyjny, który działać będzie we wszystkich usługach Google. Wszystkie usługi spinać ma specjalnie przygotowana strona z aktualnościami, która pozwalać będzie na przeglądanie aktywności znajomych, dodawanie komentarzy itp.
Obecnie Google+ składać będzie się z czterech podstawowych usług. Pierwszą z nich są Kręgi (Circles), które mają być „najłatwiejszym sposobem na udostępnienie jednych rzeczy znajomym ze szkoły, innych rodzicom, a jeszcze innych szefowi”. Pozwalać będą tworzyć specjalne listy znajomych, którym udostępniać będzie można różne rodzaje treści.
Drugą częścią Google+ są Spotkania (Hangouts), które współdziałać mają z Kręgami. Umożliwiać mają dostęp do wieloosobowego czatu wideo. Użytkownicy mogą powiadamiać swoich znajomych, że mają ochotę porozmawiać.
Kolejnym ważnym elementem platformy są Sparki, Iskry (Sparks), czyli kanały tematyczne, które interesują użytkownika. „Gdy znajdziesz chwilkę, zawsze będzie tutaj na Ciebie czekać coś do poczytania, obejrzenia lub udostępnienia znajomym”, zapowiada Google. Użytkownicy mogą określić swoje zainteresowania, a ciekawymi treściami dzielić się ze znajomymi w ramach Kręgów.
Czwartym fundamentem Google+ są rozwiązania mobilne. Projekt skupiać ma się m.in. na wykorzystaniu rzeczy takich jak geolokalizacja, zdjęcia robione komórką czy grupowy czat. Służyć ma do tego aplikacja przeznaczona dla systemu Android wyposażona w opcje Instant Upload oraz Huddle.
To dopiero zapowiedź projektu, który znajduje się obecnie w fazie zamkniętych testów. Oficjalna strona projektu to plus.google.com, tam też podać można swego maila by być powiadomionym o szerszym otwarciu usługi.
Czy Google+ zagrozić może pozycji Facebooka? Wydaje się, że na udzielenie dobrej odpowiedzi na to pytanie jest zdecydowanie za wcześnie. Z pewnością jednak Google+ imponuje rozmachem i innowacyjnością podejścia do znanych już przecież usług. Pytanie tylko czy projekt nie jest zbyt mało przejrzysty? Czy łatwo będzie wytłumaczyć użytkownikom o co tak naprawdę tu chodzi? By się przekonać musimy poczekać co najmniej do szerokiego udostępnienia platformy.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.