Działająca w Pekinie firma Guge Sci-Tech pozwała Guge (czyli Google China) twierdząc, że internetowy gigant bezprawnie używa zarejestrowanej już w Chinach nazwy handlowej – podał serwis ArsTechnica.
Okazało się, że Guge Sci-Tech powstało 19 kwietnia 2006 roku, kilka miesięcy przed wejściem Google do Państwa Środka (spółkę wpisano do rejestru 24 listopada). W pozwie zawarto żądanie zmiany nazwy miejscowej filii Google oraz pokrycia kosztów usług prawniczych. Guge Sci-Tech argumentuje, że podobieństwo wprowadziło konsumentów w błąd i zaszkodziło interesom chińskiej spółki.
Jeśli jednak Google rozważało użycie swojej lokalnej nazwy zanim Guge Sci-Tech dokonało rejestracji, może wygrać sprawę w sądzie. Bo nie działało w złej wierze. Na niekorzyść chińskiej firmy działa fakt, że prowadzi bardzo ograniczoną działalność i trudno na jej temat zebrać jakieś konkretne informacje. Wygląda wręcz na to, że spółkę założono tylko po to, aby zarejestrować taką, a nie inną nazwę handlową.
Prawnicy Google sugerują, że Guge Sci-Tech przypadkiem dowiedziało się o planach internetowego giganta, na przykład dzięki zachodnim mediom. Postanowiło to wykorzystać. Opinia publiczna wiedziała, że Google zmieni nazwę swojej chińskiej filii ze względu na to, że w języku mandaryńskim „Goo-Gol” znaczy „stary pies”.
Źródło: ArsTechnica
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.