Google prowadzi rozmowy na temat kupna Groupon’a, serwisu zakupów grupowych, informuje Kara Swisher z AllThingsDigital powołując się na anonimowe źródła. Czy szykuje się rewolucja na rynku e-biznesu?
Groupon działa od 2008 roku, a dzięki przejęciu Citydeal, swego największego konkurenta od maja tego roku obecny jest również w Europie, w tym także w Polsce (obecnie oferuje zakupy w 18 krajach i ich 180 miastach). Groupon Polska zamknął półrocze z milionem użytkowników i na 12. miejscu wśród stron e-commerce według raportu PBI Gemius za sierpień 2010.
Cena ewentualnego przejęcia Groupon’a przez Google ma być wyższa niż 2-3 mld dolarów, które za serwis chciała niedawno zapłacić firma Yahoo. Na razie brak jednak oficjalnych decyzji i negocjacje mogą również dobrze zakończyć się brakiem porozumienia.
Google swoim zwyczajem nie komentuje doniesień. Rzecznik Google’a napisał w oświadczeniu: „plotek nie komentujemy – w przeciwnym wypadku musielibyśmy pracować 24/7”.
Pojawiły się także informacje, że Groupon za pośrednictwem firmy Allen & Co od jakiegoś już czasu poszukuje kupca. I to nawet pomimo faktu, że inwestorzy serwisu często podkreślali chęć utrzymania niezależności. Wśród potencjalnych kupców wymienia się – obok Google – Amazon, eBay oraz Microsoft. Na Groupon’a pozwolić mógłby sobie również Facebook, ale wydaje się to mało prawdopodobne, gdyż ten inwestuje we własne rozwiązania.
Jeśli dojdzie do przejęcia Groupon’a przez Google wielkość transakcji porównać można będzie jedynie do zakupu z 2006 roku, kiedy to gigant z Mountain View kupił za 1,6 mld dolarów serwis YouTube.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.