Google przejmuje reklamowy startup Admeld

Firma Google przejęła reklamowy startup Admeld za 400 mln dolarów, donosi TechCrunch. Czy to znak, że Google planuje wzmocnić własne platformy reklamowe?

Admeld uruchomiony został w 2007 roku. Jego celem jest dostarczanie usług optymalizacji reklamowej dla internetowych wydawców. Przygotowane przez serwis narzędzia pozwalają na korzystanie z setek sieci reklamowych, platform wymiany reklam i innych tego typu miejsc – w celu wyboru najbardziej efektywnych rozwiązań.

Google przejmuje reklamowy startup Admeld 1Jeśli doniesienie o przejęciu się potwierdzi, może to być sygnał, że Google planuje wzmocnić własne platformy – takie jak AdWords, DoubleClick czy Analytics. Nie bez znaczenia jest również zespół nowojorskiego startupu, na czele którego od 2009 stoi były szef MySpace, Michael Barrett.

Admeld pozyskała do tej pory 30 mln dolarów finansowania. Wśród inwestorów znaleźli się m.in. Norwest Venture Partners, Time Warner Investments, Spark Capital oraz Foundry Group.

Google i Admeld nie potwierdziły jeszcze transakcji.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top