Google poinformowało, że Caffeine, nowy silnik wyszukiwarki, jest gotowy. Jak zapewnia firma, dostarcza „o 50 proc. świeższych wyników wyszukiwania niż ostatni indeks”. A co z działaniami SEO?
W sierpniu ubiegłego roku pojawiły się pierwsze informacje na temat Caffeine. Ideą przyświecającą programistom Google było przyspieszenie wyszukiwarki, zwiększenie przydatności wyników i ich wszechstronności. W grudniu system wydawał się gotowy, ale nie został wprowadzony.
Google ogłosiła właśnie, że system Caffeine został ukończony. Korporacja z Mountain View przekonuje, że udało im się osiągnąć swój cel: wyniki wyszukiwania mają być tak dokładnie jak nigdy wcześniej.
Treści dostępne w sieci rozkwitają. Rosną nie tylko pod względem rozmiaru i ilości, ale wykorzystują materiały wideo, zdjęcia, informacje, aktualizacje w czasie rzeczywistym – przeciętna strona internetowa jest coraz bardziej bogata i złożona. Z drugiej strony oczekiwania użytkowników względem wyszukiwarek są coraz większe. Chcą znaleźć najświeższe, dokładne treści, a wydawcy chcą być znalezieni chwilę po publikacji – tłumaczy Google.
Stary silnik wyszukiwarki składał się z szeregu warstw, a jedne były aktualizowane częściej niż drugie. Caffeine natomiast „analizuje sieć w małych porcjach i aktualizuje wyniki wyszukiwania nieprzerwanie i globalnie”. Po odnalezieniu nowych stron, czy nowych informacji na już istniejących stronach, mogą być one dodane wprost do indeksu. A to ma oznaczać jeszcze świeższe informacje w wynikach.
Google podzieliło się również kilkoma statystykami dotyczącymi Caffeine. Wiemy na przykład, że w każdej sekundzie analizowane są równolegle setki tysięcy stron, a sam system wykorzystuje blisko 100 mln gigabajtów przestrzeni w jednej bazie danych, dodając każdego dnia informacje na poziomie setek tysięcy gigabajtów. Jako ciekawostkę można dodać, że potrzeba byłoby 625 tys. iPodów o najwyższej pojemności by zmieścić taką ilość informacji.
Google nie poinformowało czy Caffeine pojawi się u wszystkich w jednym czasie i kiedy to się stanie, czy raczej zmiany będą wprowadzane stopniowo. Firma zapowiedziała tylko, że w ciągu najbliższych tygodni będzie miała więcej do powiedzenia w tym temacie.
Można zapytać na koniec: a co z SEO, które wyrosło na bardzo poważną gałąź e-biznesu? Choć z oficjalnymi analizami poczekać trzeba będzie do pełnego startu Caffeine, to już teraz można powiedzieć, że zamieszanie będzie spore, bowiem nowy system bierze pod uwagę nieco inne kryteria i miejsca w wynikach wyszukiwania mogą się znacząco różnić od tych dostępnych dziś.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.