Firma Google przedstawiła swoje wyniki finansowe za trzeci kwartał. Korporacja rozwija się szybciej niż przewidywali analitycy; stara się również szukać nowych dróg zarabiania pieniędzy.
Wśród danych finansowych za trzeci kwartał br. na szczególną uwagę zasługuje:
- wzrost obrotów o 23 proc., do 7,3 mld dolarów z 5,94 mld dolarów w analogicznym okresie ubiegłego roku;
- wzrost dochodu netto o 18 proc. do prawie 2,2 mld dolarów;
- 7,64 dolara dochodu z akcji (wobec przewidywań analityków na poziomie 6,69 dolara);
- przychody netto, do których nie włącza się prowizji płaconej partnerom reklamowym wyniosły 5,48 mld dolarów, w porównaniu do 4,38 mld dolarów w analogicznym okresie 2009 roku;
- zatrudnienie 1 526 osób w tym kwartale – łączna liczba pracowników firmy to obecnie 23 331 osób;
- 33 mld dolarów gotówki jaką dysponuje Google.
Podczas konferencji, na której prezentowano powyższe dane poruszono również kwestię sytuacji rynku reklamy online. I choć rynek płatnych linków Google notuje ogromny, 16 proc. wzrost rok do roku (o 4 proc. w odniesieniu do drugiego kwartału tego roku) to firma chce skupić swoje wysiłki na reklamach typu display oraz nowych projektach. Nie-tekstowe reklamy (głównie za pośrednictwem DoubleClick i YouTube) mają przynieść w tym roku 2,5 mld dolarów zarobku. Co więcej, reklamy prezentowane na urządzeniach mobilnych mają pozwolić Google zarobić w tym roku aż miliard dolarów.
Wśród nowych projektów, na których Google chce skupić swoją uwagę wymienia się przede wszystkim Google TV, projekt „uniternetowienia” telewizorów. Choć obecnie nie przewiduje on działań stricte reklamowych, docelowo ma pomóc wypracować firmie silną pozycję na rynku reklamy telewizyjnej. Inne działania, istotne dla finansowej pozycji korporacji to system Android, przeglądarka i system operacyjny Chrome, czy… samoprowadzące się samochody.
Po ogłoszeniu informacji finansowych wartość akcji Google skoczyła prawie o 50 dolarów – do poziomu 590 dolarów.
Pełne wyniki znaleźć można pod tym adresem.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.