Kolejna odsłona konfrontacji na linii Google – Chiny. Dość przekierowywania użytkowników do wyszukiwarki z Hong Kongu, mówią władze stanowczo. Google ma jednak sposób by dać internautom alternatywę bez cenzury. Czy okaże się skuteczny?
Na początku tego roku firma Google oświadczyła, że nie będzie już cenzorować wyników wyszukiwania dostępnych za pośrednictwem Google.cn. Wywołało to burzę komentarzy i spekulacji czy korporacja będzie zmuszona do wycofania się z azjatyckiego rynku. W marcu Google.cn zostało przekierowane do strony z Hong Kongu, która nie jest cenzorowana.
Dziś firma Google poinformowała, że chińskie władze nie zgadzają się na dalsze przekierowywanie, uznając je za „niedopuszczalne” i grożąc poważnymi konsekwencjami. Korporacja z Mountain View postanowiła jednak zastosować inne podejście – zamiast przekierowania użytkowników, stworzyła nową stronę startową, na której znalazł się link do Google.com.hk.
Szukaliśmy możliwych alternatyw i zamiast automatycznego przekierowania wszystkich użytkowników, udostępniamy im stronę Google.cn, na której znajduje się link do Google.com.hk, gdzie internauci mogą wyszukiwać informacje, czy korzystać ze wszystkich usług Google.cn. Takie podejście potwierdza nasze pragnienie by nie cenzurować wyników w Google.cn – przekonuje David Drummond z Google.
Dla firmy jest to szczególnie trudna sytuacja, zwłaszcza jeśli jej zapewnienia dotyczące zaangażowania w obronę wolności słowa są szczere. Chiny są zbyt poważnym rynkiem by łatwo z niego zrezygnować. Wydaje się więc, że to jeszcze nie koniec kontrowersji wokół wyszukiwarki.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.