GPW i OFI oferują fundusze przez Internet

Opublikowano: 26 maja 2003. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Giełda Papierów Wartościowych wspólnie ze spółką Obsługa Funduszy Inwestycyjnych (OFI) uruchomiła dziś serwis poświęcony funduszom. Można się w nim dowiedzieć wszystkiego o tej formie lokowania oszczędności, a także kupić jednostki funduszy inwestycyjnych.

Część transakcyjna serwisu opiera się na udostępnionej przez OFI platformie efund. Obecnie w serwisie dostępnych jest 37 funduszy zarządzanych przez siedem towarzystw: Commercial Union, DWS Polska, GTFI, ING, PKO/CS, SEB oraz Wartę. Wkrótce pojawią się także fundusze Pioneer Pekao i Union Investment. – Jednostki funduszu można nabyć za pomocą czterech kliknięć – zachęca Adam Maciejewski, Dyrektor Działu Notowań GPW.

Platforma efund działa już od ponad dwóch lat pod adresem efund.pl. W tym czasie za jej pośrednictwem klienci kupili jednostki funduszy warte 100 mln zł i otworzyli 60 tys. rejestrów. Prezes OFI Roman Lewszyk ma nadzieje, że dzięki wsparciu GPW popularność platformy znacznie wzrośnie.

Od pewnego czasu efund nie jest jedynym miejscem gdzie można zainwestować w funduszu przez Internet. Poważną konkurencją okazał się supermarket funduszowy mBanku. Za jego pośrednictwem w niespełna cztery miesiące zainwestowano 55 mln zł.

Zaletą oferty mBanku jest to, że sprzedaje fundusze bez opłat manipulacyjnych – kupując poprzez efund musimy te opłaty uiszczać. Pewnym ograniczeniem – zdaniem Adama Maciejewskiego – jest natomiast fakt, że supermarket dostępny jest wyłącznie dla klientów mBanku, z oferty GPW i OFI może natomiast skorzystać każdy. Efund ma także przewagę, jeśli chodzi o liczbę oferowanych funduszy.

OFI jest największym na polskim rynku agentem transferowym. Obsługuje 70 funduszy (inwestycyjnych i emerytalnych) o łącznych aktywach 13 mld zł.

Maciej Kossowski, Expander.pl
http://www.efund.pl

Sylwester KozakGPW i OFI oferują fundusze przez Internet

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.