Grasz? Nadchodzi wielkie wiosenne granie!

W najbliższy weekend, 5-6 kwietnia, w warszawskim Blue City odbędą się finały polskiej edycji Kode5, jednego z większych turniejów gier komputerowych na świecie. Zmaganiom graczy towarzyszyć będzie szereg imprez i konkursów, które mają przyciągnąć fanów tego rodzaju rozrywki.

Kode5 Global Gaming Revolution to jeden z największych i najbardziej uznanych turniejów gier komputerowych na świecie. Co roku zwycięzcy regionalnych kwalifikacji spotykają się na głównym finale, który w tym roku finał odbędzie się w Moskwie. Polskie eliminacje pierwszą fazę rozgrywek (on-line) mają już za sobą, teraz czas na finał, który odbędzie się w Centrum Handlowym Blue City w dniach 5 i 6 kwietnia 2008.

Grasz? Nadchodzi wielkie wiosenne granie! 1

Jakie atrakcje zaplanowali organizatorzy? Wiele emocji przysporzy z pewnością finał rozgrywek superprodukcji „Call of Duty 4”, w którym weźmie udział sześć 4-osobowych drużyn. Będzie też można wygrać ciekawe nagrody wcielając się w gwiazdę rocka w dwudniowym turnieju gry „Guitar Hero III Legends of Rock”. Najlepsi zawodnicy otrzymają w niedzielnych finałach (6 kwietnia) specjalną niespodziankę. Dla miłośników gier internetowych, serwis Betsson.pl przygotuje pokaz e-pokera i innych rozgrywek on-line. Bawiąc się w Warszawie, będzie można jednocześnie odbyć wirtualną jazdę po Lublinie dzięki prezentacji tego miasta w Second Life. – „Wydarzenia takie są okazją do spotkania różnych typów graczy. Zarówno starych wyjadaczy, jak i trochę mniejszych pasjonatów grania. Na pewno jednak połączy ich doskonała zabawa, którą zapamiętają na długo.” – powiedział Maciej Czerwiński z firmy Gradobicie.pl, współorganizatora turnieju Kode5 w Polsce.

Finały i zmagania uczestników turnieju Kode5 to tylko część tego, co ma się dziać w najbliższy weekend. Organizatorzy chcą przyciągnąć wszystkich, którzy granie na komputerze lub konsoli traktują jako rozrywkę i sposób spędzenia wolnego czasu nie tylko pasjonatów gier komputerowych, ale też tych, którzy grają tylko okazjonalnie. Takie podejście ma uzasadnienie: w 2004, w specjalnej ankiecie, 35 procent Amerykanów za najprzyjemniejszą formę rozrywki uznało właśnie gry komputerowe, daleko w tyle zostawiając telewizję i Internet. Przedstawiciele organizatora turnieju podkreślają, że światowe trendy są jednoznaczne: gry video stały się rozrywką masową i wielopokoleniową. W ostatnich latach bardzo zmienił się wizerunek gracza. Według różnych szacunków w Polsce jest ponad 6 milionów graczy komputerowych, wśród których większość znajduje się w przedziale wiekowym 25-49 lat, choć z miesiąca na miesiąc gry zyskują popularność wśród osób  powyżej 50. roku życia.

Organizatorem imprezy jest firma AdAction, która zajmuje się rozrywką w Internecie, urządzeniach mobilnych oraz w grach na komputery PC i konsole do gier. W portfelu usług spółki można znaleźć między innymi produkcję gier reklamowych dla wielu platform (Internet, mobile, konsole, komputery PC), przygotowanie i budowę contentu dla serwisów internetowych w zakresie rozrywki, organizowanie społeczności wokół gier on-line czy prowadzenie złożonych działań i kampanii wykorzystujących gry jako medium reklamowe.
Grasz? Nadchodzi wielkie wiosenne granie! 2
Rozmowa z Jackiem Jankowskim, dyrektorem zarządzającym firmy AdAction, organizatorem turnieju Kode5 w Polsce.

Redakcja e-biznes.pl: W najbliższy weekend w warszawskim Blue City odbędą się finały turnieju KODE5. Ma być to jednocześnie święto fanów gier. Dla kogo jest tak naprawdę przeznaczona ta impreza?

Impreza jest skierowana do fanów gier, lubiących dobrą zabawę. Atrakcje są przygotowane zarówno dla profesjonalnych graczy, do tej grupy należą m.in.: polskie eliminacje KODE5 w Counter Strike, Warcraft III, rozgrywki Call of Duty czy przedpremierowy pokaz Frontlines: Fuel of War. Także wiele atrakcji przygotowaliśmy dla osób lubiących zabawić się przed monitorem korzystając z komputera lub konsoli do gier. Dla tej grupy graczy przygotowaliśmy razem z partnerami i sponsorami turnieje w Guitar Hero 3 i SingStar oraz dodatkowe atrakcje takie jak koncert zespołu Zbawiciele, rozgrywki pokerowe, konkursy i zabawy, które będą umilać czas przez całe dwa dni imprezy.
 
Gry komputerowe to coraz dynamiczniej rozwijająca się gałąź branży  rozrywkowej. Na czym można zarabiać nie tworząc samemu gier i na czym chce zarabiać AdAction?

Budżety produkcji gier zaczynają być porównywalne z dużymi produkcjami kinowymi. Dzieję się to nie tylko ze względu na graczy, którzy są coraz bardziej wymagający, ale także dzięki reklamodawcom, którzy zauważają jak dobrze reklamy w grach są odbierane przez graczy. Dotyczy to zarówno reklam
dynamicznych jak i statycznego product placementu. Plany rozwoju AdAction i podległych nam marek są na razie ściśle tajne, jednakże w ich skład wchodzi, poza reklamą dynamiczną i product placement w grach także sama produkcja gier jak i realizacja kompleksowych kampanii reklamowych związanych z grami, w tym także z grami reklamowymi. Jesteśmy jednym z pionierów na tym rynku, a jako jedyna firma w Polsce
posiadamy bezpośrednie kontrakty z zagranicznymi dostawcami reklam dynamicznych w grach.

Która część biznesu związanego z grami rozwija się w Polsce najdynamiczniej?

Ostatnie miesiące to dynamiczny rozwój i ewolucja podejścia marketerów do internetowych produkcji reklamowych czyli gier w technologii Flash i Shockwave. Gry stają się osią kampanii reklamowych, a nie jak było dotychczas dodatkiem do serwisów www. Poprzez promocję gier reklamodawcy docierają co grona internautów dawno znudzonych tradycyjną reklamą. Najważniejszą dla nas wartością nowego podejścia do wykorzystania gier Flash to zasadnicza zmiana ich postrzegania przez reklamodawców, zarówno pod kątem
ilości zlecanych produkcji jak i wartości budżetów. Ważną cechą rynku jest także jego specjalizacja, już coraz mniej internetowych gier reklamowych jest produkowanych przez agencje interaktywne, a na rynku pojawiają się wyspecjalizowane w takich produkcjach studia produkcyjne i agencje marketingowe.

Jacy są polscy gracze? Charakterystyka przeprowadzona przez firmę AdAction na podstawie danych według MillwardBrown SMG/KRC:

Graczy można podzielić na dwie duże grupy: Gamers i Players. Ci pierwsi to gracze, dla których gry są głównym tematem życia, grają na turniejach, tworzą fankluby, serwisy o grach, można do nich mówić faktami, korzyściami, są mniej podatni na reklamę. Druga grupa – Players – to osoby grające dla przyjemności, często ze znajomymi, rodziną, chętnie kupują pod wpływem reklamy, lubią gadżety, błyskotki, mają dochody wyższe i chętnie kupują nowości. Ci pierwsi częściej grają w gry komputerowe, ci drudzy natomiast w gry na konsole.

Charakterystyka obu grup:

Gamers
•    głównie mężczyźni (61%), kobiety (39%) stanowią mniejszą, ale wciąż rosnącą grupę
•    osoby młode:
•    głównie w grupie 15-19 lat (28%),
•    20-24 lata (14%)
•    25-29 lat (12%)
•    30-34 lata (11%)
•    35-40 lat (8%)
•    41-44 lata (7%)
•    wykształcenie średnie (41%) lub wyższe (26%)
•    o dobrych zarobkach:
•    najczęściej pomiędzy 3001 – 5000 zł (11%) i 2501 – 3 000 zł (10%)
•    powyżej 5000 zł (2%)

Players
•    głównie mężczyźni (56%), kobiety (44%) stanowią większą grupę niż wśród Gamers
•    zdecydowanie starsze osoby niż grupa Gamers:
•    15-19 lat (17%), 
•    20-24 lata (10%)
•    25-29 lat (11%)
•    30-34 lata (11%)
•    35-40 lat (10%)
•    41-44 lata (9%)
•    wykształcenie średnie (46%) lub wyższe (18%)
•    o dobrych zarobkach:
•    najczęściej pomiędzy 3001 – 5000 zł (10%) i 2501 – 3 000 zł (10%)
•    powyżej 5 000 zł (3%)

www.kode5.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top