Grono.net w sieci ARBOnetwork

Opublikowano: 2 lipca 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Pierwsza polska witryna społecznościowa Grono.net rozpoczęła od 1. lipca br. współpracę z siecią ARBOnetwork w zakresie sprzedaży i obsługi powierzchni reklamowej na stronie.

„Obecnie docieramy do ponad 6 mln użytkowników witryn społecznościowych. Grono.net doskonale uzupełnia naszą ofertę obejmującą wiele popularnych stron, jak Fotosik.pl, Hip-hop.pl, PoSzkole.pl, Pino.pl czy dlaStudenta.pl” – mówi Małgorzata Lakowska, Managing Director sieci ARBOnetwork. „Wzmocniony pakiet ARBOspołem z pewnością zainteresuje reklamodawców, przede wszystkim marki młodzieżowe z branży odzieży sportowej czy telefonii komórkowej” – dodaje Małgorzata Lakowska.

Według badania Megapanel PBI/Gemius Grono.net zanotowało w kwietniu 948 399 użytkowników i 0,58 mld odsłon. Statystyki te sytuują stronę na 7. miejscu pod względem zasięgu i na 4. miejscu pod względem liczby odsłon w kategorii Społeczności wśród polskich witryn objętych badaniem Megapanel. Użytkownikami Grona są przede wszystkim osoby młode (65% z nich nie ukończyło 25. roku życia, źródło: Megapanel PBI/Gemius, 2008.04) i zaawansowane w korzystaniu z sieci (92,5% z nich korzysta z Internetu przynajmniej kilka razy w tygodniu).

Grono.net w sieci ARBOnetwork 1

Grono.net gromadzi zamkniętą społeczność znajomych. Rejestracja na stronie możliwa jest wyłącznie po otrzymaniu zaproszenia od dotychczasowego jej użytkownika. Internauci zakładają tu profile, za pomocą których prezentują własną osobę oraz przede wszystkim zawierają nowe znajomości. Dzięki funkcji tworzenia grup, tzw. gron, witryna umożliwia łączenie się w grupy osób o podobnych pasjach i zainteresowaniach. Użytkownicy Grona mogą też dodawać do profili zdjęcia i pliki video, wymieniać się prywatnymi wiadomościami, czy zapowiedziami ciekawych wydarzeń w ich mieście.

Grono.net uruchomiono w połowie 2004 roku. Od października ub. r. dostępna jest także anglojęzyczna wersja witryny, dzięki czemu do społeczności Gronowiczów mogą dołączać także obcokrajowcy.

Sylwester KozakGrono.net w sieci ARBOnetwork

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.