Groupon Rewards: lojalnościowe zakupy grupowe

Opublikowano: 28 września 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Groupon, firma, która dla wielu stała się synonimem zakupów grupowych, zamierza wprowadzić kolejny, ważny element swojej sprzedażowej strategii: programy lojalnościowe. Ma to być dobre narzędzie analizujące nawyki użytkowników.

Do tej pory Groupon prezentował jednorazowe oferty z dużą zniżką dla kupujących. Ich celem było przede wszystkim zachęcenie nowych klientów oraz reklama danej firmy czy marki. Serwis chce iść jednak krok dalej, umożliwiając partnerom wprowadzenia specjalnych programów lojalnościowych dla stałych klientów.

Groupon Rewards: lojalnościowe zakupy grupowe 1Groupon Rewards ma pozwalać partnerom serwisu, którzy regularnie oferują za jego pośrednictwem promocyjne oferty, na nagradzanie klientów powracających. Jeśli więc  na przykład klient wyda w kolejnych zakupach określoną sumę, będzie mógł otrzymać kupon podarunkowy lub jeszcze większą zniżkę na następne zakupy.

Według doniesień, Groupon nie będzie wprowadzał żadnych dodatkowych kart lub wymagał zgłaszania zakupów. Do sumowania wydatków wykorzystywane mają być karty kredytowe użytkowników serwisu. Korzystanie z Groupon Rewards nie wymagać ma więc zmiany dotychczasowych nawyków zakupowych – wystarczy płacić tą samą kartą, która zarejestrowana jest w serwisie. Użytkownicy, którzy zrobią zakupy u partnera posiadającego program lojalnościowy, otrzymają powiadomienie mailowe lub telefoniczne z informacją, ile już wydali i ile brakuje im do odblokowania nagrody.

Groupon Rewards ma mieć jeszcze jedną dużą zaletę – pozwalać będzie serwisowi śledzić zachowania klientów i pozyskiwać informacje na temat skuteczności wystawianych ofert. Do tej pory oprócz liczby zakupionych ofert nie było możliwości mierzenia wpływu ofert na kolejne wybory konsumenckie. Nowy program ma dać właśnie taką możliwość.

Programy lojalnościowe mają być dostępne dla partnerów jeszcze dziś, a pierwsi klienci skorzystać będą mogli z nich w październiku. W pierwszej fazie działania programu, Groupon Rewards przeznaczony będzie dla amerykańskiego rynku.

Dawid ZarazińskiGroupon Rewards: lojalnościowe zakupy grupowe

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.