Groupon startuje w Chinach

Opublikowano: 2 marca 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Groupon wchodzi do Chin pod nazwą GaoPeng.com. W działalności pomóc mają mu dwie duże lokalne spółki. Czy Chiny okażą się kolejnym sukcesem dla lidera zakupów grupowych?

W działalności Groupon’a w Państwie Środka pomóc mają dwie firmy: Tencent – największa chińska sieć społecznościowa oraz Alibaba – jeden z liderów e-commerce w Chinach.

Współpraca łączy globalne doświadczenie w dziedzinie zakupów grupowych Groupon’a z dogłębną znajomością chińskich społeczności internetowych Tencent – oświadczyła firma.

Groupon startuje w Chinach 1

Przed Groupon’em ogromna szansa: zarówno ze względu na wielkość rynku i coraz aktywniejszych w sieci mieszkańców (obecnie ok. 450 mln internautów), jak i z powodu agresywnej strategii samego Groupon’a. Zakupy grupowe są w Chinach bardzo popularne (podobnie jak w Polsce), a rynek zdominowany jest przez „klony” Groupon’a. Jeden z nich działa pod adresem groupon.cn stąd „oryginalny Groupon operować będzie pod adresem GaoPeng.com.

Groupon za pośrednictwem GaoPeng.com będzie oferował zniżki na produkty i usługi gastronomiczne, rozrywkowe itp. w Pekinie i Szanghaju. Firma chce rozszerzyć działalność na inne duże miasta.

Dawid ZarazińskiGroupon startuje w Chinach

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.